به گزارش خبرنگار ایرنا آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای هه‌لپه‌رکی بانه با معرفی بهترین آثار برگزیده از سوی هیات داوران جشنواره برگزار شد و نفرات برتر در بخش های مختلف سرچوپی، گاوانی، 'جل و برگ' لباس، کودکان، موسیقی، و گروه های برتر هه لپه رکی معرفی شدند.
در بخش 'گروه های برتر' دومین جشنواره منطقه ای بانه گروه 12 سواره قه لای مریوان، گروه چالاک بانه و گروه های دیلان ارومیه و بروسکه بانه به ترتیب مقام اول تا سوم این جشنواره را با رای هیات داوارن جشنواره کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی از آنها تقدیر شد.
در بخش 'گاوانی' عبدالله راستی از گروه 12 سواره قه لای مریوان به عنوان نفر برتر این بخش معرفی شد و از گروه دیلان ارومیه در این بخش به صورت ویژه با اهدای جایژه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد.
گروه های رازاوه سقز، گروه ئاگرین بانه و گروه شلیوه بانه در بخش طراحی لباس 'جل و برگ' به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند که جایزه ویژه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از آن خود کردند.
در بخش 'موسیقی' دومین جشنواره هه لپه رکی بانه رامیار پندار و کاوان فتحی از شهر سنندج با ضرب و نای، گروه 12 سواره قه لای مریوان و گروه به روژه بانه به عنوان برترین های در این بخش معرفی شدند و با اهدای لوح تقدیر، جایزه ویژه و تندیس جشنواره از آنها تقدیر شد.
ساریا خورشیدی ازگروه بروسکه بانه، افشین کریم پور ازگروه چالاک بانه و امین عبدی از گروه تافگه سردشت در بخش 'کودکان' به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و لوح تقدیر، جایزه ویژه و تندیس دومین جشنواره هه لپه رکی بانه به آنها اهدا شد.
در بخش 'سه رچوپی' کاوه عبدالله یار از گروه چالاک بانه، فردین یاراحمدی از گروه شلیوه بانه و رحیم صداقت ازگروه تافگه سردشت به عنوان نفرات برتر معرفی و با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی انها تقدیر شد.
در پایان از گروه هه لپه رکی 'کورد' کرمانشاه به عنوان گروه پر تلاش در راستای حفظ فرهنگ و هنر اصل کردی با توجه به شرایط متفاوت در این استان به صورت ویژه تقدیر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی بانه با همکاری فرمانداری بانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دفتر نماینده شهرهای سقز و بانه، شهرداری و شورای اسلامی شهرهای بانه، آرمرده و بوئین برگزار شد.
دومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی بانه با شرکت 12 گروه «دوازده سواره قه لای مریوان»، «دیلان ارومیه»، «کورد کرمانشاه»، «سیروان ایلام»، «تافگه سردشت»، «زریان و رازاوه از سقز»، «شلیوه، بروسکه، به روژه، چالاک و ئاگرین از بانه» از 4 استان ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برگزار شد.
41 اثر هنری هه لپه رکی به دبیرخانه دومین جشنواره ارسال شده که 12 اثر بر اساس رای هیات بازبینی آثار انتخاب و در مکان های عمومی هه لپه رکی اجرا کردند.
نخستین جشنواره هه لپه رکی بانه در سال 90 به صورت شهرستانی با شرکت گروه های هه لپه رکی بانه برگزار شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.