به گزارش روز جمعه ایرنا از دبیرخانه ستاد سلامت نوروزی این دانشگاه، این روابط عمومی در تشریح عملکرد حوزه های مختلف زیر پوشش در نهمین روز از فروردین 97 اعلام کرد: همچنین در بازرسی از واحدهای صنفی، عرضه و تولید مواد غذایی و بهداشتی در مجموع پنج هزار و 559 کیلوگرم مواد غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و معدوم شد.
در این روز همچنین 18 مورد بازدید از مرکز فوریت ها انجام شد، 10 فقره تصادف رانندگی شهری، 15 فقره تصادف برون شهری و جاده ای در استان داشتیم، تعداد تماس با مرکز 115 در مجموع یک هزار و 950 مورد بود، ماموریت مرکز فوریت های شهری 82 مورد، جاده ای 67 مورد و اعزام هوایی مصدوم با بالگرد اورژانس نیز یک مورد بود ضمن اینکه 117 نفر نیز به کمپ های سلامت و ایستگاه سلامت شهری و بین شهری مراجعه کردند.
در حوزه درمان نیز کل موارد بستری در بیمارستان ها 818 مورد بود و مراجعین به اورژانس های مراکز درمانی استان نیز شش هزار و 565 مورد، بستری جدید 629 مورد، موارد احیای بیمار هشت مورد، مرگ و میر 2 مورد، اعزام بیمار به دیگر مراکز درمانی 18 مورد، اعمال جراحی اورژانسی 38 مورد و بازدید از مراکز درمانی توسط بازرسان نیز 32 مورد گزارش شده است.
در حوزه بهداشتی و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن، محل های اسکان موقت، سامانه آبرسانی و اماکن عمومی 21 هزار و 434 مورد، کل بازدید از مراکز و اماکن بین راهی 251 مورد، بازرسی مشترک با سایر ادارات و سازمان های مرتبط 263 مورد، تعداد مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی 91 مورد بوده است.
همچنین اخطاریه های صادره ناشی از تخلف بهداشتی بحرانی و غیر بحرانی 752 مورد، تعداد نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه 441 مورد، موارد سنجش عوامل محیطی با تجهیزات پرتابل بازرسی پنج هزار و 816 مورد و موارد کلرسنجی انجام شده 26 هزار و 739 مورد بود.
در این روز 19 مورد بازدید از داروخانه ها، سه مورد کارخانجات مواد غذایی، هشت مورد سطح عرضه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، 2 مورد مراکز عرضه ملزومات پزشکی و پنج مورد پاسخگویی به تماس مردمی با سامانه 1490 از دیگر اقدامات ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در حوزه غذا و دارو است.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.