رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تخصیص آب از محل سد های آزاد و داریان در راستای توسعه اراضی آبی می تواند کولبری را حذف و معاش مردم این منطقه را رونق بخشد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد، گفت: تسهیل در روند اجرایی پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان سروآباد سبب ایجاد اشتغال با هدف تولید پایدار می شود.

وی اظهار داشت: شهرستان سروآباد از کم خطر‌ترین اقلیم در استان کردستان برخوردار است که استعداد شهرستان سروآباد در احداث باغات می تواند تولید با اهداف توسعه گردشگری را افزایش دهد.

جعفری گفت: تخصیص آب از محل سد‌های آزاد و داریان در راستای توسعه اراضی آبی می‌تواند کولبری را حذف و معاش مردم این منطقه را رونق بخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: زنجیره تولید  قارچ خوراکی و تهیه کمپوس و کارخانه تولید خوراک طیور شهرستان سروآباد از پروژه‌های ارزشمند بخش کشاورزی در این شهرستان است.

جعفری از تغییرات کاربری با حمایت و حفظ  اراضی کشاورزی و اراضی ملی با هدف افزایش تولید و اشتغال خبر داد و گفت: پرورش ماهی  علاوه بر افزایش تولید آن، گردشگری را نیز رونق می بخشد که فاز دوم شیلات در آینده نزدیک شروع می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث مبارزه با ملخ در شهرستان سروآباد نیز سم مورد نیاز شهرستان تحویل جهاد کشاورزی شهرستان شده که همکاران در حال تحویل این سموم به کشاورزان هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.