چهارمین جشنواره منطق‌ای تئاتر طنز دیواندره شامگاه دوشنبه با اجرای نمایش بستنی داغ و با حضور هنرمندانی از استان های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایلنا، دبیر چهارمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره امسال به صورت منطقه‌ای و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره، انجمن هنرهای نمایشی استان و با همکاری دفتر انجمن نمایش دیواندره، فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری دیواندره و شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر استان از امروز به مدت چهار روز آغاز شد.

سلیم کریمی، استقبال هنرمندان از این جشنواره را قابل توجه عنوان کرد و ادامه داد: 81 متن نمایش در مرحله اول به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی آثار 32 متن منتخب شرکت در جشنواره شناخته شد.

وی همچنین گفت: بعد از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه ۲۶ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند و در نهایت ۱۰ نمایش جواز شرکت در مرحله پایانی را کسب کردند.

کریمی با بیان اینکه این دوره از جشنواره با حضور استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان آغاز شده است، افزود: نمایش های بستنی داغ به کارگردانی نرگس بهمنی از دیواندره و شب بخیر آقای سرباز به کارگردانی فریدون احمدی از سنندج در اولین روز از این جشنواره به روی صحنه می روند.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره با اشاره به نمایش های روز دوم افزود: مرغ باغ هپروت به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام، مامان شاه به کارگردانی بهرام حاج علی اکبری از ملایر، علی مردان خان به کارگردانی عبید رستمی از سنندج و گودو می آید به کارگردانی محمد سلیمی از دیواندره اجراهای روز دوم جشنواره است.

به گفته وی نمایش های موش کجا گربه کجابه کارگردانی فرزاد لباسی از همدان،  گاوهایی که یک هدف بزرگ دارند به کارگردانی محسن مصطفی پور از پیرانشهر، فردهای منحصر به فرد به کارگردانی میلاد زنگنه از تویسرکان و مرغ باغ هپروت به کارگردانی فاطمه محمدیان شمالی و محمد اسماعیل بیگی از ایلام در روز سوم از چهارمین جشنواره تئا تر طنز دیاندره اجرا می شوند.

کریمی با اشاره به موضوع نمایش های این جشنواره اذعان کرد: موضوع نمایش ها با محوریت نفی خشونت و جنگ طلبی و در حمایت از گسترش صلح و شادی در جهان، نگاه هنرمندانه، تحلیلی و طنازانه به مسائل آسیب‌های اجتماعی روز، خصوصا مسائل خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر، بهره برداری از فرهنگ بومی و محلی در نمایش ها، استفاده از شیوه های کمدی ایرانی است.

وی افزایش شادی و نشاط اجتماعی، نفی خشونت، ارتقا سطح تئاتر طنز و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 9 فروردین  در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری دیواندره برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.