رضا میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرز با حضور 160 نفر پیله ور دارای کارت الکترونیکی پیله وری فعالیت خود را شروع کرده و روز گذشته نخستین کانتینر باری حامل پتو از این مرز وارد کشور شد.
وی اضافه کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته و تلاش های شبانه روزی مسٶلان این مرز خانم با هدف انتقال بارهای ترانزیتی از بنادر جنوبی بازگشایی شد.
به گفته وی هم اکنون زیرساخت های ورود کالا از این مرز فراهم شده و نمایندگی گمرک و استاندارد در آنجا مستقر هستند.
وی یادآور شد: پیله وران فعال در این مرز نیز ضمن برخوردار بودن از تخیفیف های گمرکی می توانند مبادله کالاها را در این مرز انجام دهند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: برای استقبال بیشتر بازرگانان و تجار کشور برای ترخیص کالاها از طریق مرز خانم شیخان، در حال تصویب دستورالعمل تخفیف 20 تا 50 درصدی گمرکی برای بازرگانان فعال در این مرز هستیم.
فرماندار مریوان نیز روز گذشته اعلام کرد بازارچه مرزی سیرانبند از هفتم تا 15 فروردین بازگشایی می شود و فعالان اقتصادی می توانند کالاهای خود را در زمان مشخص شده وارد کنند.
شهرستان مریوان با حدود 120 هزار نفر جمعیت در 130 کیلومتری سنندج قرار گرفته و دارای 93 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق است و در گذشته فعالیت مبادله کالا علاوه بر مرز باشماق در 2 معبرمرزی پیران و خانم شیخان این شهرستان انجام می شد.
در مریوان هفت هزار و 500 دفترچه کولبری در بین روستاییان مرزی توزیع شده که روزانه مبادله کالا را از معابری مرزی انجام می دهند.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.