به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، جمشید اسدی با بیان اینکه 480 میلیارد ریال از این کمک‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است اظهار کرد: از محل قانون بودجه سال 96 نیز 138 میلیارد ریال به شهرداری های شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت این استان کمک شد.
وی گفت: این کمک‌ها شامل 62 میلیارد ریال سهم قیر، 48 میلیارد ریال کمک به زیرساخت، 25میلیارد ریال سهم پروژه های عمرانی و سه میلیارد ریال کمک به گردشگری استان بوده است.
او همچنین از اختصاص 489 میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده استانی و تخصیص 75 میلیارد ریال به شهرداری های تابعه از محل جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد و افزود: از محل اعتبارات پسماند نیز 18 میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت پسماند اختصاص پیدا کرد.
اسدی با اشاره به اینکه این کمک‌ها با دستورات ویژه استاندار کردستان و پیگیری‌های معاونت عمرانی برای خروج شهرداری ها از مضیقه مالی بوده است، یادآور شد: حدود 200 میلیارد ریال از این اعتبارات، اواخر اسفند سال گذشته برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها بوده است.
به گفته وی، از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه نیز توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ها اعتباراتی به منظور اجرای پروژه های عمرانی اختصاص یافته است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.