سیدمحسن علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر، کمپ های موقت، مدارس سطح استان اسکان یافتند.
وی افزود: در این مدت، کمپ ها با 18 هزار و 167 مورد اسکان، مهمانسراهای آموزش و پرورش با 14 هزار و 366 مورد اسکان و مهمانسراهای ادارات و هتل ها با 2 هزار و 949 نفر در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند.
علوی تاکید کرد: همچنین از 27 اسفند 96 تا اول فروردین سال 97 نیز 208 هزار و 264 نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، تجاری، فرهنگی و روستاهای هدف گردشگری استان کردستان بازدید کردند.
به گفته وی، همچنین راهنمایان گردشگری اقلام تبلیغاتی شامل نقشه و بروشور را در مبادی ورودی شهرها و موزه ها و مناطق گردشگری استان در میان مسافران و مهمانان نوروزی توزیع کرده اند.
وی یادآور شد: در این مدت، شهرهای بانه با 50 هزار و 790 نفر، سنندج با 49 هزار و 840 نفر و مریوان با 28 هزار و 328 نفر بیشترین بازدید کننده از مناظر طبیعی، تاریخی و موزه ها را به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین به فعالیت مستمر گروه های نظارتی طی ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از 836 مورد بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات رسانی به گردشگران در داخل شهرها، روستاها و جاده های بین صورت گرفته و طی این بازدیدها 68 مورد تذکر و یک مورد تشکیل پرونده، یک مورد اخطار کتبی و یک مورد نیز تعلطق شده است.
استان کردستان بیش از 2 هزار و 182 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 872 مورد از این تعداد آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل شامل 757 اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، 16 اثر بافت و مجموعه روستایی، 20 اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، 56 اثر معنوی (آیین، رسم ها محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و 23 مورد اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
3034 /9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.