پیمان الماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات شامل یک هزار و 435 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح رونق تولید برای واحدهای کشاورزی و صنعتی و 620 میلیارد ریال از محل اشتغال فراگیر در بخش صنعت است.
وی افزود: در بخش طرح رونق تولید 429 واحد تولیدی از تسهیلات بهره مند شدند که شامل 875 میلیارد ریال برای 83 واحد تولیدی صنعتی و 560 میلیارد ریال برای 346 واحد تولیدی کشاورزی است.
الماسی سهم استان کردستان از تسهیلات پرداختی رونق تولید کشور را از نظر تعداد 1.5 درصد و از نظر مبلغ پرداختی نیز 75 صدم درصد اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به سهم 2 درصدی استان از جمعیت کشور این میزان میانگین پایین است و دستگاه های اجرایی بویژه بانک ها باید تجدید نظری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشته باشند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر از دیگر طرح های دولت برای حمایت از تولید و اشتغال است که این سازمان تا 487 طرح در حوزه صنعت با 2 هزار و 600 میلیارد ریال به بانک ها معرفی کرده است.
وی گفت: از این میزان، 620 میلیارد ریال برای 18 پرونده پرداخت شد و با توجه به اینکه پرداخت این تسهیلات از زمستان سال گذشته آغاز شده این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
الماسی یادآور شد: هم اکنون 872 واحد صنعتی در این استان با ظرفیت اسمی 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند که 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
وی با بیان اینکه 10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اسمی در واحدهای تولید کردستان مشغول بکار هستند، افزود: مشکلات مدیریتی واحدها، کمبود نقدینگی و تسهیلات کم بهره و بازار فروش محصول و تامین مواد اولیه، نرخ مالیات برای بخش تولید از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
جذب سه هزار و 110 میلیارد ریال تسهیلات به بدنه واحدهای تولیدی کردستان در سال جاری از محل تسهیلات رونق تولید و رفع موانع آن از سوی کارگروه رفع موانع تولید استان برنامه ریزی شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.