آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم ایران اسلامی اظهار کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی، انتخاب دقیق و حساب شده مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی ایران است.
وی افزود: باید در سال جاری مسئولان با جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای دارای مشابه داخلی، بسترهای تولید بیشتر در داخل را فراهم کنند و مردم نیز با استفاده از تولید محصولات داخلی، به رونق اقتصاد کشور کمک کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: مسئولان در حمایت از کالای ایرانی نقش مهمی دارند اما رهبر معظم انقلاب در شعار سال 97، بیشتر مردم را مورد خطاب قرار دادند چرا که تکمیل کننده نهایی زنجیره تولید داخلی استفاده از کالاهای تولیدی است که از سوی مردم انجام می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیشتر در مورد قاچاق کالا و واردات بی رویه تاکیدهای فراوانی داشته اند، یاداور شد: باید امسال این مساله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بر داشته های داخلی بیشتر تکیه شود.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: با استفاده از کالاهای داخلی علاوه بر حمایت از تولید کنندگان گامی در راستای ارتقای ارزش افزوده و توزیع آن در سراسر کشور برداشته می شود و این مساله باعث توزیع ثروت در اقصی نقاط کشور و کمک به اقشار مستضعف جامعه خواهد شد.
وی اضافه کرد: با استفاده از کالاهای ایرانی تولید و اشتغال در سطح کشور بالا می رود و درآمد و معیشت مردم نیز افزایش پیدا می کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تولید ملی و سرمایه ملی از مولفه های قدرت هر کشوری است، افزود: باید توجه داشته باشیم از سرمایه ها و ظرفیت های موجود در کشور نهایت استفاده را برده و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب با اقدام، عمل و اشتغال، جامعه را به سمت توسعه پیش ببریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.