دکتر هومن قصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار کرد: آسیب چشم با 24 مورد و سوختگی با 14 مورد در رتبه های اول و دوم حوادث شب نوروز قرار دارند و جراحت سر و گردن و سوختگی های سطحی از دیگر موارد مصدومیت ها و مراجعه به بیمارستان ها است.
وی با بیان اینکه در بین شهرستان های استان، سنندج با 20 مصدوم بیشترین تعداد را داشته است، افزود: در این حوادث 17 نفر در مریوان، 13 نفر در سقز، 7 نفر در بانه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دهگلان، سه نفر در سرواّباد، سه نفر در بیجار و یک نفر هم در قروه مصدوم شدند.
دکتر قصری یادآور شد: ٥١ نفر از این مصدومان این حوادث پس از انجام مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شدند و ٢٠ نفر نیز بدلیل شرایط جسمانی به بخش ها ارجاع و بستری شده اند.
وی اضافه کرد: شدیدترین جراحت وارد شده به مصدومان حوادث سه شنبه 29 اسفند در این استان، قطع 2 دست یک جوان 24 ساله در سنندج و تخلیه کامل یک چشم جوان 21 ساله در بانه است.
در استان کردستان ٥٣ پایگاه فوریت های پزشکی شهری و جاده ای، امداد موتوری و هوایی و ١٤ بیمارستان دانشگاهی و چهار بیمارستان غیر دانشگاهی در شب چهارشنبه سوری به مردم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و شب عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود و اطرافیان می شوند.
در حوادث چهارشنبه سوری سال 96 نیز بر اثر بی احتیاطی و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز 80 نفر در این استان مصدوم شده بودند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.