به گزارش روز سه شنبه ایرنا، صباح محمدی در کارگروه اقتصادی و اشتغال اظهار کرد: ظرفیت گردشگری در روستاهای بخش هورامان به عنوان یک گنجینه نهفته می تواند منبع درآمدی خوبی برای مردم باشد.
وی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید این ظرفیت را برای مردم منطقه بازگو کنند تا با مشارکت اهالی روستاها، زمینه جذب گردشگران فراهم شود.
محمدی تاکید کرد: باید در شناسایی ظرفیت‌ها، اعلام طرح‌ها، جذب سرمایه‌ گذاران، تثبیت سکونتگاه ها و تشویق روستاییان به ماندگاری در روستا همت و تلاش بیشتری کرد.
بخشدار هورامان با بیان اینکه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها از اولویت های دولت است، یادآور شد: با وحدت و همدلی خوبی که بین مسئولان و مردم شهرستان سروآباد وجود دارد می توان به اهداف دولت در این حوزه رسید.
محمدی اضافه کرد: مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر و با تعامل و همدلی از ظرفیت های موجود در روستاها برای نجات روستا و شکوفایی اقتصاد آن تلاش کنند چون روستا به واسطه اقتصادش زنده است.
وی یکی از اهداف مهم سیاست‌ اقتصاد مقاومتی را استفاده از پتانسیل روستاها برای رشد اقتصادی اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال در روستاها تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جلوگیری از مهاجرت دارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال های اخیر با شعار اقتصادی توسط مقام معظم رهبری و لزوم جدیت متولیان در ایجاد اشتغال و رونق تولید یادآور شد: همه وظیفه داریم تسهیلگری های لازم در بخش های دولتی را انجام دهیم تا بخش خصوص با علاقه وارد کار شده و با اخذ تسهیلات و مجوزهای لازم، زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال در سطح خرد و کلان را ایجاد کند.
محمدی با اشاره به اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار توسط صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال در منطقه هورامان تاکید کرد: تاکنون پنج میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.
وی پتانسل منطقه هورامان برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را در بخش های گردشگری، صنایع دستی، دامداری، زنبورداری، باغداری، شیلات و قایقرانی و ورزش های آبی برشمرد.
وی یادآور شد: دستگاه های دست اندرکار باید بسته های مختلف سرمایه گذاری در این بخش ها را آماده و به متقاضیان عرضه کنند و بانک های عامل نیز در پرداخت تسهیلات آسان کاری کنند.
رئیس شورای اسلامی بخش هورامان نیز در با اشاره به اینکه همه روستاهای منطقه دارای ظرفیت ها و پتانسیل ویژه‌ای در 2 بخش کشاورزی و گردشگری هستند، گفت: دهیاری‌ها و اعضای شوراهای روستاها با شناسایی این پتانسیل‌ها می‌توانند توسعه روستاها را اجرایی کنند.
سید علی سجادی کارآفرینی در روستاها را باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و افزود: با توجه به اینکه مهاجرت از روستا به شهرها در حال گسترش است با کارآفرینی می‌توان مانع رکود اقتصادی و کاهش مهاجرت شد.
وی یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت گردشگری روستاها و ایجاد خانه‌های بوم گردی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در روستاها و افزایش درآمد روستاییان دارد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
/9102/7354
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.