سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره شکارچی متخلف گراز وحشی در روستای قدیم خان این شهرستان را دستگیر کردند.
صادق شهنواز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محیطبانان در جریان گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های این شهرستان در روستای قدیم خان موفق به شناسایی و دستگیری یک شکارچی متخلف شدند که 2 راس گراز را شکار کرده بود.
وی اضافه کرد: یکی از این گرازها باردار بود و طبق قوانین شکار غیر مجاز، این متخلف بخاطر شکار گراز دارای جنین نیز جریمه می شود.
شهنواز افزود: از این شکارچی متخلف علاوه بر لاشه این گرازها، یک قبضه اسلحه شکاری و 10 عدد فشنگ نیز کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه هر گونه شکار وحوش در این فصل ممنوع است و متخلفان برابر قانون جریمه می شوند، یادآور شد: پرونده این متخلف جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.
گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌ شمار می‌رود، بدن گراز بسیار متراکم و سر بزرگ و پاها کوتاه دارد، خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی بوده که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است و رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است.
گرازهای نر بزرگسال با بیش از 70 کیلوگرم وزن، از 100 تا 150 سانتیمتر طول دارند و ارتفاع شان از شانه تا زمین به 90 سانتیمتر می‌رسد.
روستای قدیم خان در 45 کیلومتری شمال بیجار و در مسیر بیجار قروه قرار دارد.

**ماموران اجرایی محیط زیست مریوان یک سگ آبی را از تصفیه خانه فاضلاب شهری نجات دادند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: ماموران یگان اجرایی یک سگ آبی را که در تصفیه خانه فاضلاب شهری گرفتار شده بود، نجات دادند.
صباح پناهی اظهار کرد: در این عملیات که عصر یکشنبه و به مدت پنج ساعت طول کشید یکی از ماموران از ناحیه پا توسط این حیوان دچار گازگرفتگی شد که برای درمان به بیمارستان منتقل شد.
وی یادآور شد: این گونه از گونه های نادر و کمیاب بوده که در حال انقراض است پس از زنده گیری در زیستگاه خود رها سازی شد.
سگ آبی یا بیدَستَر (نام علمی: Castor) از جوندگان شب‌زی و نیمه‌آبزی شامل 2 گونه سگ آبی آمریکایی و سگ آبی اوراسیایی (بومی اروپا و بخشی از آسیا) است.
سگ‌های آبی بدلیل ساخت سد، کانال و خانه‌های چوبی بسیار پرآوازه‌اند آنها پس از برگچه ‌خوار دومین جوندهٔ بزرگ دنیا هستند.
یک گروه از آنها معمولا به ساخت یک یا دو سد می‌پردازند تا آب ساکن و عمیق ایجاد کرده باشند تا بوسیله آن هم خانواده خود را از دسترس شکارچیان دور نگه داشته باشند و هم بتوانند غذا و مواد مورد نیاز برای ساخت خانه را در آن آب شناور کنند و به آسانی جابجا کنند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.