شهردار سنندج گفت: قریب به ۱۸ میلیارد تومان از بدهی های شهرداری سنندج طی چهار ماه اخیر پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌الله صیدی در نشست با اهالی رسانه کردستان، با بیان اینکه شهرداری دوران سختی را سپری کرده است، گفت: بدهی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومانی و حقوق معوقه سه ماهه شهرداری به پرسنل تنها پاره‌ای از چالش‌های فراروی این سازمان تلقی می شد.

وی با اعلام پرداخت حقوق و عیدی به کارکنان این نهاد، اظهار داشت: با اینکه مبلغ در اختیار شهرداری سنندج تا پایان آبان ماه امسال تنها ۳۸ میلیارد تومان بود اما با اتخاذ راهکارهایی ظرف چهار ماه این مبلغ به ۶۵ میلیارد تومان ارتقا و افزایش یافت.

صیدی همچنین از طلب ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات و ۷۰ میلیارد تومانی از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی خبر داد و افزود: با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مطالبات شهرداری، بخشی از مطالبات وصول شده است.

شهردار سنندج عنوان کرد: در مدت مذبور با همکاری دستگاه ها قریب به ۱۸ میلیارد تومان بدهی شهرداری پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ساخت و ساز غیر‌مجاز را خط قرمز شهرداری قلمداد کرد و گفت: شهرداری با همراهی دادستانی و دادگستری آماده برخورد با هر گونه تخلفی را دارد از این جهت بنا و شیوه ی مقابله  شهرداری با سنت شکنان و واسطه گران از پایه و بنیان خواهد بود.

شهردار سنندج در خصوص نیرو های مازاد شهرداری، گفت: استراتژی و تاکتیک شهرداری بر سیاست انقباضی است یعنی عدم پذیرش درخواست های کار، و در صورت نیاز جذب نیرو را صرفا در قالب ضابطه نه رابطه انجام خواد داد.

صیدی از بازسازی استاندارد پل برقی میدان آزادی سنندج خبر داد و گفت: چنین بازآفرینی بدون پرداخت هزینه و در قالب قرداد قبلی پیمانکار موظف به اجرا شده است که از این منظر قابلیت استفاده دوباره را برای شهروندان مهیا می کند.

وی از رفع مشکل آرامستان‌های سنندج خبر داد و خاطر نشان کرد: برای نخستین بار پس از گذشت 33 سال از تشکیل نظام بانکی بدون ربا، مجوز یک قطعه زمین برای ایجاد آرامستان به شهرداری سنندج واگذار شد که عملیات اجرایی آن در سال نو آغاز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.