به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، برنامه های کاری سال آتی شهرداری، رقم بودجه سال ۹۷، دیدگاه شهردار نسبت به جایگاه رسانه و پاسخگویی به خبرنگاران، قضیه بازار روز، نتیجه بررسی های سازمان بازرسی در مورد شهرداری سقز، مشکل تامین اجتماعی و بیمه کارکنان، رقم بدهی های شهرداری و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، مسائل مربوط به ترافیک شهری، ساماندهی ماشین های میوه در سطح شهر، نحوه وصول طلب های شهرداری و... از جمله موارد مطرح شده و سوالات خبرنگاران از شهردار سقز در این نشست بود.

سپس شهردار سقز به فعالیت ۶ ماهه خود اشاره و گفت: در این مدت سازماندهی نیروی انسانی در حوزه های مختلف شهرداری در دستور کار بوده و بخش زیادی انجام شده است.

چیا صالحی بابامیری با بیان اینکه اکثر شهرداری های سطح کشور از لحاظ مالی دچار مشکل اساسی هستند، گفت: شهرداری سقز نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی در تبیین این مشکل گفت: بدهی اوراق مشارکت و بیمه تامین اجتماعی ۲ بدهی کلان شهرداری سقز است که بیشترین میزان بدهی شهرداری سقز که مبلغ 70 میلیارد تومان است، مربوط به بدهی به بانک شهر است و مجتمع گولان بعد از تکمیل توسط سرمایه گذار و تعیین قیمت در قبال این بدهی به بانک شهر واگذار خواهد شد و مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری سقز به تامین اجتماعی بود که در قبال آن ۲ قطعه زمین مرغوب شهرداری به تملک سازمان تامین اجتماعی درآمده بود و با پیگیری های مکرر این مشکل مرتفع و باز پرداخت آن در قالب 60 قسط تقسیط و ۲ قطعه زمین مذکور نیز در مالکیت شهرداری خواهد ماند.

وی افزود: بقیه بدهی حدودا ۴۰ میلیاردی تومانی در بخش های کارپردازی، بدهی به پیمانکاران و امورات جاری شهرداری سقز است که تلاش بر پرداخت آنها به مرور زمان است.

شهردار سقز در ادامه نقش نظارتی و اطلاع رسانی شفاف، واقعی و درست رسانه ها را مهم خواند و گفت: انتظار است که اصحاب رسانه در راستای مرتفع نمودن مشکلات پیش رو چشم بینای جامعه و یاریگر مجموعه شهرداری برای پیشبرد اهداف و خدمت رسانی مطلوبتر به شهروندان باشند.

شهردار سقز با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ بر مبنای واقعی ۴۴ میلیارد تومان تعریف شده و به شورای شهر برای تایید نهایی ارجاع شده، گفت: از بودجه 63 میلیارد ریالی سال 96 تقریبا 52 درصد آن تحقق پیدا کرد.

بابامیری با اذعان به اینکه سال 97 به عنوان تنفسی برای شهرداری در نظر گرفته شده، گفت: پروژه عمرانی جدید تعریف نشده است، لذا تمرکز بر روی سرمایه گذاری بخش خصوصی، تدوین و ارائه بسته های سرمایه گذاری و بهسازی و آسفالت معابر و کوچه ها با همکاری و مشارکت شهروندان، ادامه و تکمیل نمودن پروژه های نیمه کاره، رایزنی برای اختصاص قیر رایگان از طرف وزارت راه و شهرسازی در راستای توانمند سازی محلات کمتر برخوردار و... از برنامه های سال آتی شهرداری سقز است.

شهردار سقز با اشاره به اینکه حسب پیگیرهای مکرر، حمام تاریخی حاج صالح از سوی میراث فرهنگی به صورت موقت به شهرداری واگذار که با اولویت موزه مردم شناسی، نمایشگاه عکس و خانه گفتمان شهری از آن بهره برداری می شود و شهرداری اقدامات پاکسازی آن را شروع نموده که امید است، بتوان در ایام تعطیلات این مکان بازگشایی و در معرض دید و بازدید مسافران و شهروندان قرار گیرد و در این زمینه شهرداری دیدگاه انتفاعی ندارد.

بابامیری خاطرنشان ساخت: تلاش برای بازگشت سرمایه به شهرداری از طریق اخذ مطالبات از دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه هاست که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده بدهی ۷۰۰ میلیونی خود را به شهرداری پرداخت می کند.

وی گفت: به دلیل عدم تمرکز زدایی خدمات در شهر و بازار، نامناسب بودن بخشی از پیاده روهای خیابان ها، سد معبر و نبود طرح جامع و ساماندهی، شهر با مشکل ترافیک روبروست که تدوین طرح ساماندهی ترافیک به جد در دستور کار است و فرهنگ سازی در این حوزه مهم است و رسانه در این زمینه می تواند کارساز و راهبر باشند.
بابامیری افزود: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، برنامه استقبال از نوروز در سالن شهید آبدرم دوشنبه 28 اسفند از ساعت 15 تا 18 برگزار می شود و تهیه بسته های فرهنگی و راهنمای گردشگری شهرستان را از دیگر کارهای حوزه فرهنگی دانست.

وی اظهار داشت: ساماندهی بازار روز (قزاق خانه) از دیگر مواردی مهمی است که شهرداری تدابیر برای این مسئله اندیشیده، اما بازسازی این مکان نیازمند همکاری جدی کسبه و مغازه داران این مکان است.
این مسئول با اشاره به نصب بنر های اخطاریه به بدیهی های کلان در سطح شهر گفت: گرفتن مطالبات شهرداری با جدیت انجام می شود و برنامه ریزی هایی برای ساماندهی نحوه صدور جواز و پروانه ساخت در راستای صرفه و صلاح مردم صورت گرفته است، برای اینکه در آینده در این زمینه مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

بابامیری در پاسخ به دیگر سوالات خبرنگاران ضمن اشاره به اهداف و وظایف سازمان بازرسی، افزود: با توجه به حضور سازمان بازرسی برای بررسی پروندهای شهرداری در پاییز امسال، نتیجه این بررسی ها به نهادهای مربوطه ارجاع داده شده و نهادها نیز پس از بررسی نهایتا نتیجه و اعلام رای را صادر می نمایند.

وی افزود: مواردی که در حوزه اختیارات شهرداری باشد و حقوقات شهرداری رعایت نشده باشد، شهرداری برای احقاق حق خود با کسی تعارفی ندارد و بصورت جد پیگیر آن بوده و تا اکنون نیز چند پرونده درحال پیگیری هست.

وی ادامه تکمیل نمودن ترمینال سقز را از دیگر اقدامات کاری برشمرد و گفت: کارهای محوطه سازی ترمینال شروع شده و برآنیم مشکلات سرمایشی و گرمایش را مرتفع و با تعاونی ها به شیوه ای مناسب به توافق برسیم و بتوان در ماه های آتی از آن بهره برداری نمود.

بابامیری گفت: شهرداری سقز با همکاری و هماهنگی پلس راهور نیز برنامه ریزی لازم را برای ساماندهی ماشین های میوه فروشی، کددار نمودن و اسکان آنها در نقاط مناسب را انجام خواهد داد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 886335
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.