به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقلید بانوان جامعه اسلامی از فرهنگ غرب افتخار نیست، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی باید قدر حجاب و شخصیت والای خود را بدانند و از الگو قرار دادن افراد لاابالی در غرب پرهیز کنند.
وی با اشاره به آغاز فصل بهار و شکوفایی طبیعیت افزود: همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و نو شدن سال، دل و درون خود را نیز احیا و از پلیدی ها و اخلاق های بد گذشته پاک کنیم.
ماموستا خدایی پیشاپیش فرا رسیدن سال نو خورشیدی را به ملت ایران تبریک گفت و اظهار کرد: همگی باید اعمال خود را در سالی روزهای آخرش می گذرد بررسی کرده و خطاها را از زندگی حذف و برای آینده ای بهتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه از دگرگونی و زنده شدن طبیعت درس بگیریم و برای جلب بیشتر رضای خدا و سرافرازی در قیامت گام برداریم، افزود: مسلمانان کینه و دشمنی را کنار بگذارند چون کینه در دل داشتن از خصوصیات مسلمان نیست.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وفای به عهد در دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال همواره مسلمانان را به وفای به عهد و پیمان سفارش کرده و آنان را از بندگی شیطان برحذر داشته است.
ماموستا خدایی تاکید کرد: لازم است انسان با ایمان هرگز فریب شیطان را نخورد زیرا شیطان دشمن آشکار انسان و آشتی ناپذیر با او است.
وی با بیان اینکه باید قدر عمر و فرصت های خود را بدانیم، گفت: بندگی خدا و جلب رضای او و خدمت به مردم، مایه سعادت در دنیا و قیامت است همچنانکه در ظاهر و باطن نیز باید مسیر قرآن را در پیش گرفته و از راه راست منحرف نشویم.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهم‌ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.