پیمان باباپیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گشت های ویژه از 28 اسفند جاری تا 15 فروردین سال 97 در تمام شهرستان های استان ایجاد خواهد شد.
به گفته وی، در این ایام، یگان حفاظت به صورت تمام وقت گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده دارد و در آماده ‌باش است و بر اساس مشاهدات حضوری و تماس‌های مردمی همیاران طبیعت، با متخلفان و متجاوزان به عرصه ملی برخورد قانونی خواهد کرد.
وی افزود: مردم در ایام نوروز بویژه 13 فروردین روز انس با طبیعت که برای تفریح به دامن طبیعت می ‌روند با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی از آسیب رساندن به عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.
باباپیری به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد در سفرهای خود به حفظ و نگهداری درختان و منابع طبیعی توجه ویژه کنند و در صورت مشاهده مواردی مانند قطع درختان، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی می ‌توانند موضوع را با شماره تلفن گویای 1504 منابع طبیعی استان اطلاع رسانی کنند تا در اختیار همکاران منابع طبیعی قرار دهند.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های استان 374 هزار هکتار است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.