عثمان سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای استقبال و میزبانی از مسافران و مهمانان و معرفی جاذبه های فرهنگی، طبیعی و تاریخی دیواندره است.
وی با بیان اینکه موضوع نمایش ها در این جشنواره آزاد است، افزود: ارائه نمایش هایی با محوریت نفی خشونت و جنگ طلبی و در حمایت از گسترش صلح و شادی در جهان، نگاه هنرمندانه، تحلیلی و طنازانه به آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر، بهره گیری از فرهنگ بومی و محلی در نمایش ها و استفاده از شیوه های نمایش کمدی ایرانی در اولویت انتخاب هستند.
سهرابی با بیان اینکه سه دوره پیشین این جشنواره به صورت استانی برگزار شد، تاکید کرد: با استقبال خوب مخاطبان و هنرمندان چهارمین جشنواره طنز به صورت منطقه ای و با حضور گروه هایی از استان های آذربایجانغربی، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان برگزار می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره با اشاره به ارسال آثار 32 نمایش به دبیرخانه این جشنواره در مرحله اول یادآور شد: بعد از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، 26 اثر به مرحله بازبینی راه یافتند.
وی از اتمام مرحله بازبینی جشنواره خبر داد و گفت: بازبینی آثار چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره از 16 اسفند با داوری حمید مرادویسی، زهرا محمدی و زاهد سبحانی انجام شد که در پایان 10 نمایش جواز حضور در مرحله نهایی را بدست آوردند.
سهرابی نمایش های موش و گربه به کارگردانی فرزاد لباسی از همدان، علی مردان خان به کارگردانی عبید رستمی از سنندج، مامان شاه به کارگردانی بهرام حاج علی اکبری از ملایر، گاوهایی که یک هدف بزرگ دارند به کارگردانی محسن مصطفی پور از پیرانشهر، فردهای منحصر به فرد به کارگردانی میلاد زنگنه از تویسرکان را از نمایش های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره اعلام کرد.
وی اضافه کرد: مرغ باغ هپروت به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام، روز بستنی داغ به کارگردانی نرگس بهمنی و گودو می آید به کارگردانی محمد سلیمی هر 2 از دیواندره و نمایش شب بخیر آقای سرباز به کارگردانی فریدون احمدی از سنندج را از دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی چهارمین جشنواره منطقه ای طنز دیواندره هستند.
سهرابی افزود: افزایش شادی و نشاط اجتماعی، نفی خشونت، ارتقای سطح تئاتر طنز و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف در برگزاری این جشنواره است.
شهرستان دیواندره با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.