معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: در تعطیلات نوروزی قابلیت‌های این استان در گردشگری فرهنگ مناطق به مسافران معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری امروز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر ویژه نوروز، هدف از تشکیل چنین ستادی را ایجاد احساسی آمیخته با نشاط و امن برای شهروندان دانست و گفت: تلاش ستاد این است که ضمن معرفی قابلیت های فرهنگی استان در چارچوب های تعیین شده به مسافران نیز رعایت و حفظ شئونات دینی را مد نظر قرار دهد. 

وی اظهار داشت: کردستان غنی از گردشگری های طبیعی، فرهنگی  و تاریخی است از این رو می طلبد نسبت به معرفی و شناساندن این پتانسیل ها اقدام و تلاش کرد.

قادری با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود در استان با همکاری و همراهی دستگاه های مسئول عینیت و بروز می یابد، گفت: به رغم چنین قابلیت هایی شاهد هستیم که این استان چندان مورد شناخت واقع نشده است از این جهت یاری رسانی و ورود صدا و سیما و دیگر رسانه ها می تواند در معرفی ظرفیت های بکر کردستان نقش شایانی را ایفا کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: مبنای بر پایی مراسم های نوروزی در استان مؤید امنیت حاکم برای پذیرش سرمایه گذاری و نیز ظهور توسعه اقتصادی است.

قادری با یادآوری این مطلب که با اعتبارات قطره چکانی بهبودی در توسعه حاصل نمی شود، گفت: از این منظر فراهم نمودن بستر ورود سرمایه گذار و تقویت بخش خصوصی راهگشای چالش های موجود تلقی می شود که بایستی مورد اهمیت واقع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نیز رعایت تمهیدات لازم برای رقم زدن سفری آسوده و خوش برای مسافران را مهم دانست و افزود: دستگاه های اجرایی مسئول، نظارت مستمر بر بازارهای استان در تعطیلات نوروز داشته باشند و نیز فرمانداران به صورت پیوسته رصد گزارش های خود را به ستاد خدمات اجرایی سفر در مرکز استان جهت رسیدگی ابلاغ کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ارائه اقلام تبلیغاتی به مسافران را وظیفه هلال احمر و میراث فرهنگی دانست و گفت: در راستای برقراری نظم و ممانعت از سردرگمی مسافران برای دریافت اطلاعات، برپایی چادرهای هلال احمر به تنهایی در کنار جاده ها کفایت می کند.

قادری توجه به پارکینگ های داخل شهر، اعمال مدیریت برای کاهش ترافیک و اتخاذ تمهیدات لازم در شرایط جوی خاص، نظارت کامل بر مراکز بین راهی و اقامتی در جاده ها و نیز توقف هر گونه عملیات حفاری در سطح استان تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۷ را از جمله مباحث مطرح شده در ستاد خدمات اجرایی سفر جهت ایجاد رضایت مندی شهروندان و مسافران در ایام نوروز قلمداد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: دستگاه متولی بایستی نسبت به تعیین تکلیف خانه مسافر در شهرستان بانه اقدام کند و هر آنچه قانون در این خصوص اعمال می کند عملیاتی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.