به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدحسین رجبی روز سه شنبه در آیین تجلیل از جهادگران عرصه سلامت کردستان اظهار کرد: حوزه سلامت بعد از امنیت مهمترین مقوله در جامعه است و سپاه کردستان با کمک اعضای جامعه پزشکی در این حوزه وارد عمل شده است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و 700 روستای استان در بیشتر از یک هزار روستا اماکن بهداشتی و درمانی داریم، افزود: بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای کمتر توسعه یافته و ارائه خدمات درمانی رایگان، محرومیت عرصه سلامت را در روستاهای کم برخوردار رفع می کند.
سردار رجبی اضافه کرد: حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی کردستان برای خدمات رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه نیز در چند ماه گذشته قابل تقدیر است.
وی با اشاره به وجود امنیت پایدار در کردستان یادآور شد: هم اکنون امنیت پایدار در استان وجود دارد و سپاه از تمام توان خود برای توسعه بهره می گیرد.
وی افزود: کردستان در مقایسه با دوران قبل از انقلاب در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کرده و امنیت لازم برای سرمایه گذاری نیز در استان وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این آیین گفت: سلامت در کنار امنیت معنی پیدا می کند و جامعه ای که امنیت نداشته باشد سلامت آن نیز به خطر می افتد.
سیامک واحدی افزود: همه باید قدردان تلاش های کسانی باشیم که این امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد می کنند.
وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: این طرح که از چهار سال قبل اجرای شده، برگ زرینی در تاریخ تحول و ارتقای سلامت جامعه به شمار می رود.
واحدی یادآور شد: این طرح با توجه به گستردگی های که دارد با نواقص و مشکلاتی همراه بود اما توانسته میزان پرداختی ها را از جیب مردم کاهش دهد.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کردستان هم گفت: امسال بیش از 500 نفر از پزشکان و پرستان استان با بسیج جامعه پزشکی همکاری داشتند و گام های اساسی در راستای محرومیت زدایی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته برداشتند.
سرهنگ قاسم کاوه افزود: بسیج جامعه پزشکی کردستان امسال بیمارستان های صحرایی و تک تخصصی چشم پزشکی در استان برای محرومیت زدایی راه اندازی شده است.
در ادامه این آیین از جهادگران عرصه سلامت و اعضای تیم های اعزامی بسیج جامعه پزشکی کردستان به مناطق محروم، دور افتاده و همچنین مناطق زلزله زده کرمانشاه تقدیر شد.
تاریخچه بسیج جامعه پزشکی در کشور به دوران جنگ تحمیلی بر می گردد، در این دوران 80 هزار پزشک و پیراپزشک برای مداوا در جبهه ها حضور داشتند، در سال 1371 با تشکیل بسیج جامعه پزشکی، در کردستان نیز این جامعه تشکیل شد و تاکنون 26 بیمارستان صحرایی و 26 بیمارستان تک تخصصی موقت راه اندازی کرده و یک هزار و 600 تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام کرده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.