به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز سه شنبه در آیین روز شهید و اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: در انقلاب و نظامی که با هدایت امام و نقش آفرینی شهدا پا به عرصه وجود گذاشت پس از پشتیبانی مراجع و روحانیون، معلمان و دانش آموزان و جوانان بیشترین نقش را داشتند.
وی با بیان اینکه آمار شهدای دانش آموز، فرهنگی و دانشجو نشان از نقش عمده آنان در پیروزی نظام و انقلاب دارد، افزود: دانش آموزان، دانشجویان و جوانان در دوران پیروزی انقلاب هیچگاه امام (ره) را تنها نگذاشتند و ایشان بسیار خوب این قشر را شناخته بودند.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: در هر مقطعی اگر مشکلی برای نظام و انقلاب پیش می آمد با یک پیام امام راحل خیل عظیم جوانان، دانش آموزان و دانشجویان به میدان دفاع از انقلاب می آمدند و امام را در رفع موانع و مشکلات یاری می کردند.
خوش اقبال یادآور شد: امروز نظام ما به برکت خون شهدا با قدرت و عزت در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و در مقابل، دشمن توطئه هایی بر علیه این اقتدار ما طراحی می کند لذا وظیفه سنگین تری از گذشته داریم و باید با تداوم راه شهدا در حفط این عزت بکوشیم.
وی با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم با چه هدفی انقلاب کردیم، اضافه کرد: در این مقطع حساس فرهنگیان و دانش آموزان نیز باید همچون گذشته با آگاهی و بینش ورود پیدا کنند تا شرمنده شهدا نشویم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از سه عنوان کتاب شامل مسلخ عشق، کاریکل ‌ماتورهای میدان جنگ و شهدای دانش‌آموز که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به چاپ رسیده است، نیز رونمایی شد.
22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 83 تاکنون در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز شهید نامگذاری شده است.
مردم استان کردستان 5400 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده اند که 415 نفر از این تعداد، شهدای دانش و آموز و 57 نفر شهدا فرهنگی هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.