حبیب الله ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معلولان کامیارانی با 2 هزار و 197 نفر جمعیت 6 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تامین مسکن و مناسب‌سازی منازل معلولان از برنامه‌های ویژه بهزیستی است، افزود: این اقدام موجب رفع مشکلات زیادی که معلولان و خانواده های آنها در این زمینه دارند، می شود.
ابراهیمی یکی از سیاست‌های مهم سازمان بهزیستی را نگهداری معلول در منزل دانست و تاکید کرد: در این زمینه به خانواده هایی که از معلولان در خانه نگهداری می کنند، کمک هزینه پرداخت می کنیم.
رئیس بهزیستی کامیاران یادآور شد: از 16 مورد مسکن تحویلی به مددجویان و توانخواهان 11 مورد مربوط به خانواده های دارای 2 معلول و پنج مورد دیگر تک معلولی بوده است.
به گفته وی، تاکنون 113 خانواده دارای معلول در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند که احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد و در صورت مشارکت خود خانواده ها، سال آینده برای احداث مسکن آنها برنامه ریزی می کنیم.
ابراهیمی اضافه کرد: میزان کمک بلاعوض برای متقاضیان مسکن 2 معلولیت شهری 25 میلیون تومان، دو معلولی روستایی 18 میلیون تومان و برای خانواده های دارای یک معلول 6 تا 8 میلیون تومان است.
وی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات معلولان و خانه‌دار شدن این قشر را افزایش مشارکت خیرین اعلام کرد و گفت: برای جلب مشارکت‌های مردمی و رفع نیاز مسکن معلولان نیازمند سیاستگذاری‌های جدید هستیم.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.