سهیل فضل وزیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این روز 100 نفر از نیروهای عملیاتی این سازمان در هشت ایستگاه آتش نشانی شامل پنج ایستگاه سطح شهر و سه ایستگاه در نواحی منفصل شهری، برای مقابله با حوادث و امداد رسانی در کمترین زمان ممکن آماده شده اند.
وی افزود: این سازمان با تمام توان خود علاوه بر نیروهای عملیاتی و تجهیزات با بهره گیری از 10 دستگاه خودروی سنگین، 12 دستگاه خودروی سبک و سه موتورسیکلت آماده خدمت رسانی به شهروندان است.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر در آیین چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند، گفت: خانواده ها نقش بسزایی در کاهش حوادث دارند.
به گفته فضل وزیری، در راستای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه بویژه برای دانش آموزان، از 10 اسفند مربیان آموزشی به مدارس به خصوص در حاشیه شهر اعزام و نکات ایمنی و پرهیز از استفاده از مواد محترقه را به آنها یادآوری کرده اند.
وی یادآور شد: با توجه به حجم مراجعات شهروندان در روزهای پایانی سال برای خریدهای نوروزی اکیپ های ثابت و سیار آتش نشانی تا پایان سال در میدان های مرکزی شهر مستقر هستند.
فضل وزیری ابراز امیدواری کرد با احترام به حقوق یکدیگر و پرهیز از رفتارهای پرخطر، چهارشنبه سوری، این سنت و آیین دیرینه را تبدیل به خاطره ای ماندگار کنیم.
به گزارش ایرنا، آخرین چهارشنبه سال در سنت ایرانی، چهارشنبه سوری نام دارد، این روز در سال جاری با 23 اسفند مصادف است.
چهارشنبه سوری از دیرباز تقریبا در همه نقاط ایران برگزار می شود. در این مراسم، در شب آخرین چهارشنبه سال(یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بیرون از خانه و در فضایی مناسب آتشی می افروزند و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن «زردی من از تو، سرخی تو از من»، بیماری ها و ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند.
با این حال، بروز برخی انحرافات از جمله ترقه بازی و تلاش عده ای برای بر هم زدن نظم و آرامش مردم موجب شد مراسم چهارشنبه سوری با حرف و حدیث هایی همراه باشد.
در این میان، بی احتیاطی ها هر ساله موجب بروز مصدومیت و حتی جان باختن تعدادی از شرکت کنندگان در اینگونه مراسم می شود بر همین اساس، این روزها «پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.