فریدون پوررضایی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بانک شهر در این نمایشگاه چهار باجه فعال دایر کرده و نسبت به ارائه خدماتی از جمله توزیع بُن خرید کتاب در بین مراجعه کنندگان می کرد.
وی با اشاره به اینکه بن های خرید کتاب با 20 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار می گرفت، افزود: برای این تعداد بُن خرید کتاب در حدود 6 میلیارد ریال سوبسید پرداخت شده است.
به گفته وی، 20 درصد تخفیف در خرید بُن کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تشویق و ترغیب مردم به خرید کتاب در نظر گرفته شده بود.
وی گفت: مردم برای خرید بُن های 500 هزار ریالی مبلغ 400 هزار ریال و برای خرید بن های یک میلیون ریالی 800 هزار ریال پرداخت کردند و 20 درصد مابه تفاوت بن کارت ها را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کرده بود.
پوررضایی در خصوص نحوه توزیع ُبن ها یادآور شد: این بُن ها تنها با ارائه کد ملی به شهروندان واگذار می شد و بدین وسیله از ایجاد بازار سیاه و ورود افراد سودجو در این زمینه جلوگیری شد.
وی تاکید کرد: کسانی که نتوانستند در طول نمایشگاه به صورت کامل از بُن های خرید خود استفاده کنند می تواند تا 2 ماه پس از پایان نمایشگاه با مراجعه به شعبه مرکزی بانک شهر سنندج، مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند.
وی گفت: مبلغ سوبسید برای دانشجویانی که به نمایشگاه مراجعه می کردند 50 درصد بود ضمن اینکه دانشجویانی که در طول برپایی نمایشگاه حساب قرض الحسنه باز می کردند از امکان دریافت تسهیلات 50 میلیون ریالی بانک شهر بهره مند شدند.
بانک شهر در سنندج دارای یک شعبه اصلی در خیابان شهید فرید تعریف و 2 کیوسک شهر نت در محله های بهاران و سه راه ادب است.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار شد.
7349/3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.