نایب رئیس کانون وکلای کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 نفر کارآموز در کانون دوره کارآموزی خود را می‌گذرانند، گفت: بیش از 40 درصد وکلای کردستان را زنان تشکیل می‌دهند و این امر مایه افتخار استان است.

به گزارش ایلنا، حبیب الله مرادی شامگاه پنجشنبه در جشن استقلال کانون وکلای کردستان ضمن انتقاد از سخت گیری های صورت گرفته برای استقلال کانون وکلای کردستان، اظهار کرد: برای استقلال کانون وکلا چندین جلسه با وزیر دادگستری، نمایندگان استان و مقامات کشوری برگزار شد تا در نهایت استقلال کانون تایید شد. 

مرادی افزود: وکلای کردستان از سالم‌ترین اقشار هستند و این شغل را به عنوان شغلی دارای شان و منزلت انتخاب کرده اند. 

نایب رئیس کانون وکلای کردستان عنوان کرد: کانون وکلای کردستان سالانه 15 هزار مورد مشاوره رایگان و انجام وکالت معاضدتی و تسخیری رایگان انجام می‌دهد که در هیچ جای دنیا این وضعیت مشاهده نمی‌شود اما ما این را وظیفه خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: کانون وکلای کردستان امروز 600 وکیل دارد که ایجاد شغل برای این افراد نه تنها هزینه‌ای به دولت تحمیل نشده بلکه میلیاردها تومان مالیات نیز به دولت پرداخت می کنند. 

مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 نفر کارآموز در کانون دوره کارآموزی خود را می گذرانند، گفت: بیش از 40 درصد وکلای کردستان را زنان تشکیل می دهند و این امر مایه افتخار استان است. 

وی با اعلام اینکه امروز آیین تحلیف 44 نفر از وکلا نیز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 16 نفر زن و 28 نفر مرد هستند. 

نایب رییس کانون وکلای کردستان اعلم کرد: از این تعداد 2 نفر دارای مدرک دکتری، 22 نفر کارشناسی ارشد و 20 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی حقوق هستند. 

وی با اشاره به اینکه امروز کانون وکلای‌کردستان به نهادی وزین از نظر حقوقی تبدیل شده، عنوان کرد: 70 نفر از 600 وکیل عضو کانون دارای مدرک دکتری حقوق هستند که نشان دهنده توان علمی این نهاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.