حسین خوش اقبال روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار کرد: دولت دوازدهم اعتقاد دارد هر چقدر فضای فعالیت رسانه ها در چارچوب سیاست های نظام اسلامی باز باشد به نفع حاکمیت، دولت و مردم است.
وی افزود: در برخی مواقع احساس می شود جای خالی در ارتباط بین مسئولان و مردم وجود دارد که رسانه ها با توجه به جایگاه خود می توانند پر کننده این خلا باشند.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: دولت تدبیر و امید معتقد به فضای باز رسانه ای است و هر گونه نقد سازنده و حرفه ای همراه با ارائه رویکردهای حل مشکلات را، منافی سیاست های خود نمی داند.
خوش اقبال یادآور شد: دولت از این نوع رفتار حرفه ای مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و شرعی رسانه ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای دولت و ملت استقبال می کند.
به گفته وی، بر همین اساس فضای باز رسانه ای در این استان در راستای آرمان های نظام اسلامی و تاکیدهای رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار ایجاد شده و انتظار می رود رسانه ها، گوش شنوای مشکلات مردم باشند و با انتقال آن به مسئولان، پیگیر مطالبات جامعه باشند.
وی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان در همه نشست های رسانه ای و غیر رسانه ای برای شنیدن نقد حرفه ای و سازنده فعالان رسانه ای اعلام آمادگی کرده است تا از این همراهی برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به نقش ایرنا در حوزه رسانه ایی نیز اشاره کرد و گفت: این رسانه به عنوان معتبرترین خبرگزاری نظام و حاکمیت همیشه در راستای پیگیری مطالبات مردم، انتقال مسائل و مشکلات آن به حاکمیت و دولت توانسته نقش پل ارتباطی بین مردم و نظام را به خوبی ایفا کند.
خوش اقبال یادآور شد: انتظار می رود این خبرگزاری و دیگر رسانه ها بتوانند با اطلاع رسانی به موقع، پیگیری مطالبات مردم را به خوبی انجام داده و تاثیر خود را بر جامعه و ایجاد آرامش و توسعه عدالت های اجتماعی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 126 رسانه و نشریه به صورت نوشتاری و الکترونیکی در این استان در عرصه اطلاع رسانی فعالیت می کنند و از مجموع رسانه ها و نشریات فعال در استان، 70 رسانه مجوز خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دریافت کرده اند، 60 روزنامه سراسری و 15 پایگاه خبری کشوری نیز در این استان دارای نمایندگی هستند.
49 رسانه نوشتاری شامل 10 هفته نامه و 6 دو هفته نامه، 17 ماهنامه، 14 فصلنامه و 2 دو فصلنامه در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.