محمدرضا امانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار فرآورده دامی از کشتارگاه های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سطح استان بدلیل بیماری دامی و غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف خارج شد.
وی افزود: امسال بازرسان دامپزشکی در مجموع 133 هزار بار از مراکز توزیع فرآورده های خام دامی استان بازدید کردند که در این بازدیدها در مجموع 63 تُن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف نیز کشف و ضبط شد.
امانی با اشاره به نظارت مستمر دامپزشکی کردستان بر کشتارگاه های دام و طیور تاکید کرد: امسال 49 تُن گوشت از کشتارگاه های دام و 242 تُن گوشت سفید از کشتارگاه های طیور بدلیل بیماری غیر قابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج گردید.
وی با اشاره به وجود سامانه گویای 1512 دامپزشکی استان کردستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه و توزیع مواد خام دامی مراتب را با استفاده از این سامانه به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان با اشاره به فعالیت 20 مرکز جمع آوری شیر در استان یادآور شد: امسال در این مراکز، مسئول فنی و ناظر بهداشتی مستقر شد تا نظارت ها دامپزشکی بر این مراکز دقیق تر شود.
امانی در خصوص تشدید نظارت های دامپزشکی کردستان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی اضافه کرد: این طرح با شرکت 30 تیم بازرسی از 25 اسفند امسال شروع و تا 14 فرودین سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی از شهرندان خواست در این ایام که مصرف فرآورده های دامی توسط خانواده ها افزایش می یابد، این مواد را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
در استان کردستان بیش از 2 میلیون راس دام سبک و 250 هزار راس دام سنگین وجود دارد.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.