به گزارش ایرنا، ماموستا معروف خالدی روز چهارشنبه در آیین جشن میلاد کوثر ضمن تبریک این روز باشکوه به همه زنان و مادران ایران اسلامی اظهار کرد: در تقویم هر ملتی، روزهایی هست که جاودانه می ماند و به روز شادی و نشاط، ثبات و پایداری جامعه تبدیل می شود.
وی با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت زهرا (س) به عنوان روز تکریم از مقام مادر افزود: جوانان بدانند احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی است و دعای خیر والدین زندگی شان را متحول می کند.
ماموستا خالدی تاکید کرد: در کشور ما این انتخاب براساس باورها و ارزش های جامعه صورت گرفت و سالروز میلاد با برکت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) به عنوان روز مادر و زن انتخاب شد.
وی با بیان سخنانی از فضیلت ها و ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه (ص) یادآور شد: این روزها در تاریخ ما روزهای ارزشمندی است که باید ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ را برای نسل جوان بازگو کرد تا آنها الگوهای خود را براساس آموزه های اسلام بشناسند.
ماموستا خالدی اضافه کرد: اقتدار هر جامعه به جایگاه و اقتدار خانواده های آن بستگی دارد و اقتدار هر خانواده در هر جامعه نیز به جایگاه زن وابسته است.
وی گفت: واقعیت اینکه اگر ما امروز ادعا می کنیم در جامعه اقتدار اجتماعی، عاطفی و اخلاقی وجود دارد بخاطر وجود جایگاه و اقتدار زن در خانواده است.
به گفته وی، در جامعه ای که مادران جایگاه ارزنده داشته و از منزلت خوب، ارزنده و والایی برخوردار باشند امنیت و آرامش در خانواده بوجود می آید و تاثیر این امنیت و آرامش را به وضوح در جامعه می توان دید.
در پایان این آیین از تعدادی زن و مادر نمونه در عرصه های مختلف با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.