به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در همایش روحانیان و علمای اهل تسنن و تشیع این استان اظهار کرد: همه باید به دین و فرهنگ مردم اهتمام داشته و نیازهای آنان را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه توجه به نیازهای فرهنگی جامعه باید در اولویت باشد، افزود: رفع نیازهای فرهنگی مردم می تواند به رفع بسیاری از مشکلات در حوزه های دیگر منجر شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از ویژگی های انقلاب در ایران را پایه گذاری بر مبنای حکومت اسلامی دانست و تاکید کرد: هر چند در چنین حکومتی توجه به معیشت مردم برای رفاه و توسعه یک اصل است اما قبل از آن توجه به فرهنگ، دین، باور و اعتقاد مردم مساله اساسی است.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: اگر فرهنگ دینی بر جامعه حاکم شود نه تنها مشکلات معنوی، اجتماعی و سیاسی حل می شود بلکه مشکلات مادی نیز تا حدود زیادی رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه توجه به معیشت مردم می تواند در زمینه اثرگذاری تبلیغات دینی و فرهنگی تاثیرگذار باشد بر تلاش برای رفع مشکلات بیکاری در استان با استفاده از اشتغال های خرد تاکید کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این همایش گفت: کردستان در زمینه های مختلف وارث عقب ماندگی های تاریخی است و افراد زیادی هستند که با استفاده از این فضا، سعی دارند چهره ای نفرین شده و عقب مانده از این استان نشان دهند.
بهرام نصراللهی زاده افزود: کارهای زیادی توسط نظام اسلامی در این استان انجام شده است و مقام معظم رهبری و دولت نیز توجه خاصی به این استان دارند و لازم است مردم از این فعالیت ها و اقدامات انجام شده، آگاه شوند.
وی با بیان اینکه ما باید روحیه کار، تولید و خلاقیت را در استان ایجاد کنیم، تاکید کرد: ترویج روحیه ناامیدی در میان جامعه نه تنها خدمت به مردم نیست بلکه گناهی بزرگ و خیانت به انقلاب اسلامی است.
نصراللهی زاده یادآور شد: ما نیازمند فضا سازی و ایجاد کار و تلاش مثبت در میان مردم هستیم و در این زمینه علما و روحانیون نقش موثری دارند و می توانند با تبلیغات خود مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند‌.
همایش مشترک روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع استان کردستان در راستای شکل گیری وحدت اسلامی و اتحاد بیشتر میان برداران شیعه و سنی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی، برخی مسئولان و تعداد زیادی از طلاب و روحانیون استان کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.