به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی دارابی روز چهارشنبه در همایش علمای اهل تسنن و تشیع استان کردستان اظهار کرد: علما و روحانیون تکلیف سنگینی در زمینه تبلیغ دین بر عهده دارند و باید تبلیغات آنان پاسخگوی نیازهای آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تبلیغ دین با شبکه های مختلف سنتی و مدرن مواجه هستیم، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد حاکمیتی و تبلیغی، در این زمینه تلاش دارد شبکه تبلیغی خود را به گونه ای ساماندهی کند که پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.
معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: شبکه تبلیغی ما تلاش می کند نسبت به انتقال مفاهیم الهی و ترویج دین و دین باوری در جامعه بیش از گذشته فعالیت کند.
حجت الاسلام دارابی با بیان اینکه تبلیغ دین در زمان حاضر از ظرافت های خاصی از نظر تفکر، اندیشه و بیان برخوردار است، گفت: مبلغان و روحانیون باید در تبلیغات خود این مسائل را مورد توجه جدی قرار دهند تا بتوانند تبلیغی تاثیرگذار داشته باشند.
وی یادآور شد: منشا تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی باید در مدارس و دانشگاه ها باشد و مبلغان در این زمینه نیازمند همکاری صمیمانه گروه های مختلف هستند تا بتوانند رسالت خود را نحو مطلوب انجام دهند.
به گفته وی، در حال حاضر 150 باب مدارس علوم دینی در کشور وجود دارد که تامین کننده نیازهای اساسی دینی دانش آموزان است.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: دانش آموزان و نسل جوان ما باید با بهره گیری از سلوک اخلاقی اسلامی به گونه ای تربیت شوند که نظام آموزشی ما به آن نیاز دارد.
حجت الاسلام دارابی یادآور شد: 90 هزار بانوی مُبلّغ در کشور نسبت به نیازهای بانوان در زمینه دینی و اعتقادی تلاش می کنند و بر این اساس امروز آسیب های زیادی در حوزه بانوان از بین رفته است.
همایش مشترک روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع استان کردستان در راستای شکل گیری وحدت اسلامی و اتحاد بیشتر میان برداران شیعه و سنی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی و تعداد زیادی از طلاب و روحانیون استان کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.