به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، در این همایش که روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، دانشگاه کردستان بدلیل فعالیت در تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین‌المللی در راستای تحقق اهداف دیپلماسی علم و فناوری، با کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های بزرگ کشور در ارزیابی فعالیت‌های علمی بین‌المللی سال 96 - 95 معرفی شد.
سند چشم ‌انداز کشور در سال 1404 در قالبی از تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌المللی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری و متکی بر سهم منابع انسانی و سرمایه اجتماعی به تصویر کشیده شده است، در همین راستا آموزش عالی بعنوان نیروی محرکه توسعه پایدار و حرکت به سوی کسب مزیت رقابتی کشورها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به کار گرفته می‌شود.
دانشگاه کردستان نیز همت خود را به کار بسته و طی چند سال اخیر با طراحی و مدیریت انواع همکاری‌ های بین‌المللی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر جهان بویژه دانشگاه‌های کشورهای همجوار و با ارائه پتانسیل علمی دانشگاه در صحنه بین‌المللی با استفاده از روش‌های گوناگون از قبیل جذب دانشجویان بین المللی، ایجاد دوره های مشترک تحصیلی و غیره، به عنوان دانشگاه برتر در حوزه فعالیت‌های علمی بین‌المللی در سال 96 - 95 معرفی شد.
براساس این گزارش، بر مبنای طرح تحول راهبردی دانشگاه کردستان، دستیابی به مرجعیت علمی و فناوری درآسیا از جمله اهداف کلان این دانشگاه است که در چشم‌انداز آینده آن ترسیم شده و دانشگاه کردستان مسئولیت اجتماعی خود را بیش از پیش لحاظ کرده و موقعیت خود را در منطقه و موقعیت نظام آموزشی عالی را در بلند مدت به عرضه آموزش فراملی در رشته‌های مختلف نائل کرده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.