مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در سال جاری ۶ تعاونی مرزنشین استان نسبت به صادرات ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت و گاز اقدام کرده اند که این رقم معادل ۶۱ درصد سوخت صادر شده استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برهان صلواتی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات، عملکرد صادرات تعاونی‌های صنعتی و تعاونی های مرزنشین استان را در سال جاری این گونه شرح می دهد: جمعأ ۱۳ تعاونی مشتمل بر ۸ تعاونی مرزنشین و ۵ تعاونی صنعتی نسبت به صادرات کالا اقدام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۸ میلیون و ۱۶۶ هزار دلار ارزش کالاهای صادراتی بوده که از این میزان یک میلیون و ۲۷۹ هزار دلار مربوط به تعاونی‌های صنعتی و ۶ میلیون و ۸۷۷ هزار دلار نیز مختص به تعاونی‌های مرز نشین است.

صلواتی به کالاهای صادر شده از این تعاونی‌ها اشاره کرده و می‌گوید: صادرات تعاونی‌های صنعتی بسته به نوع تولیدات تعاونی شامل ظروف یک بار مصرف، محصولات دارویی و گیاهی،انواع لبنیات و... است ضمن اینکه صادرات تعاونی‌های مرزنشین  شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، تنقلات و سیمان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: افزون بر این میزان صادرات، ۶ تعاونی مرزنشین نسبت به صادرات ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت و گاز اقدام کرده اند که معادل ۶۱ درصد سوخت صادر شده  استان بوده است.

صلواتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جذب سهمیه ارزی در سال های ۹۵ و ۹۶ نیز گریزی زد و گفت: جذب سهمیه ارزی در سال گذشته معادل یک میلیون و ۴۹۶ هزار دلار و جذب سهمیه ارزی امسال نیز برابر ۳۲۷ هزار دلار بوده که تا پایان سال ۹۷ مهلت جذب سهمیه ارزی سال ۹۶ بر قرار  است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.