اسحاق ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 11 مربی کارآزموده در استان، آموزش های قرآنی را به مددجویان ارائه می دهند.
وی افزود: این آموزش ها به صورت علمی و هدفمند برگزار می شود بطوریکه 13 نفر از مددجویان پس از کسب تجربیات لازم و با دریافت کارت مربیگری، در کنار سایر مربیان آموزش های قرآنی را در رشته های مختلف به زندانیان ارائه می دهند.
ابراهیمی برگزاری محافل انس با قرآن کریم را یکی از دیگر فعالیت های مهم اصلاحی و تربیتی در زندان های استان اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 59 محفل انس با قرآن کریم به صورت رسمی و با حضور قاریان بین المللی قرآن در زندان های استان برگزار شده است.
مدیرکل زندان های کردستان از شرکت 604 نفر از پرسنل زندان های استان در کلاس ها و دوره های مختلف قرآنی نیز خبر داد و تاکید کرد: کارکنان زندان ها و مراکز اصلاحی و تربیتی در ارتباط تنگاتنک با مددجویان بود و همواره الگویی مناسب برای زندانیان هستند.
به گفته ابراهیمی، امسال همچنین بیش از 260 نفر از پرسنل، سربازان و زندانیان استان در مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز شرکت کردند.
وی اضافه کرد: نماز و آموزش های قرآنی از ارکان اصلی برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان های استان است که برگزاری فعالیت های قرآنی نیز در همین راستا است.
ابراهیمی نقش قرآن و برنامه های قرآنی را در اصلاح رفتار زندانیان بسیار موثر دانست و یادآور شد: با توجه به تحقیقات بعمل آمده، بیشتر افرادی که مرتکب جرم شده و روانه زندان می شوند کسانی هستند که از نظر اعتقادی و مذهبی در حد ضعیفی قرار دارند.
وی گفت: تلاش می کنیم با شرکت دادن هر چه بیشتر زندانیان در فعالیت های دینی و مذهبی بویژه نماز و برنامه های قرآنی و کیفیت بخشیدن به این گونه برنامه ها، مددجویان را سریعتر در مسیر بازگشت سعادتمندانه به جامعه قرار دهیم.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کاردرمانی در استان کردستان فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.