علی مفاخری روز سه شنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با اشاره به اینکه فضای مجازی بزرگترین تهدید برای کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: ریشه تاریخی دوستی مردم کُردستان با کتاب این فرصت را از فضای مجازی گرفته است.
وی برگزاری چنین نمایشگاه های در بحث افزایش دانش عمومی و تخصصی مردم در زمینه های مختلف را موثر دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سنندج که مهد فرهنگ کشور است باعث تقویت ناشران، نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و افزایش سرانه مطالعه می شود.
مفاخری استقبال مردم از نمایشگاه کتاب را انگیزه بزرگی برای تدوام برگزاری سالیانه آن دانست و تاکید کرد: حمایت دولت در این زمینه می تواند کار ساز و گره گشا باشد.
مدیر کل حوزه استاندار کردستان با بیان اینکه دیده فرهنگی استاندار نوید اقدامات خوب در حوزه فرهنگ استان است، یادآور شد: امیدواریم با حمایت ها بتوانیم نمایشگاه دائمی و شهر کتاب در این استان ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق(اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
/3034/91027349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.