کریم جوانمردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این برنامه از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 97 بمدت یک ماه برگزار می شود و در هر کدام از این تیم ها، حداقل 2 بازرس بهداشت محیط حضور دارند.
وی افزود: زمان فعالیت این تیم ها از هشت صبح تا هشت شب است و بازرسان مجهز به دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی هستند.
جوانمردی تاکید کرد: یکی از برنامه های اولویت دار در طرح سلامت نوروزی، بازرسی ویژه از مراکز بین راهی و اقامتی است که با حساسیت بالا دنبال می شود.
وی یادآور شد: بازرسی از اماکن عمومی، مراکز توزیع مواد غذایی، سرویس های بهداشتی پارک ها از دیگر ماموریت های محوری در برنامه سلامت نوروزی است.
مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آزمایشگاه پیشرفته معاونت غذا و دارو و آزماشگاه های آب در 15 شهر استان برای بررسی موارد حسال آماده هستند.
جوانمردی با اشاره به فعال بودن سامانه گویای 190 در این ایام اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی مراتب را از طریق این شماره تلفن به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.
وی یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط استان، در برنامه سلامت نوروزی سال 96 موفق به کشف و ضبط بیش از 140 تُن مواد غذایی غیر قابل مصرف از مراکز عرضه شدند.
برنامه سلامت نوروزی استان کردستان همزمان با سراسر کشور از 15 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 برگزار می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.