هیرش رضایی روز سه شنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه بزرگ کردستان اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی با توجه به اینکه مجازی آن رقیب جدی آن است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید رسانه ها جمعی بخشی از توان خود را به این سمت معطوف کنند.
وی افزود: با توجه به گستردگی و حضور ناشران برجسته کشوری و همچنین ناشران اقلیم کردستان عراق در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان، تنوع در این نمایشگاه به خوبی مشاهده می شود و هر کسی می تواند برای سلیقه خود کتاب انتخاب کند.
رضایی تاکید کرد: ایجاد تنوع از رمزهای موفقیت در یک نمایشگاه است که هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان از این ویژگی بخوبی برخوردار است.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری کردستان یادآور شد: باید قبول کنیم سرانه مطالعه در کشور ما پایین تر از سایر کشورهاست که این موضوع قابل قبولی نیست و انتظار می رود خانواده ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از درون خود شروع کنند.
به گفته وی، دولت برای رسیدن به این هدف با حمایت از برپایی نمایشگاه، ناشران و نویسندگان بستر مناسبی را فراهم کرده است.
رضایی اضافه کرد: ضرورت حمایت از نویسندگان و ناشران استانی هم اکنون بیشتر از گذشته احساس می شود و امید است دولت حمایت های خود در این حوزه برای تقویت و اعتلای فرهنگ در کردستان ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.