به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین شامگاه دوشنبه در محل برگزاری نشست های تخصصی حوزه کتاب هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان برگزار شد و کتاب تاریخ مشاهیر زنان کُرد اثر رستم علیخانی و کتاب دستور تحلیلی زبان فارسی اثر سید محمدخالد غفاری از نویسندگان بزرگ کُردستانی رونمایی شدند.
مولف کتاب تاریخ مشاهیر زنان کُرد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این کتاب شرح حال و زندگی نامه 292 زن بزرگ کُرد که در طول تاریخ از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی تاثیر گذار بودند، نگارش شده است.
رستم علیخانی با اشاره به اینکه فرهنگ کُرد بیشتر از تمام فرهنگ های همسایه در طول تاریخ برای زنان اهمیت بیشتری قائل بوده است، افزود: این مساله ای است که مشاهیر شناسان اروپایی نیز در خصوص آن مطالب زیادی بیان کرده اند.
دیگر نویسنده ایی که امروز از کتاب او رونمایی شد نیز گفت: این کتاب بیانگر نکات علمی در قابل دیدگاه های شخصی او نسبت به رسم الخط فارسی است.
سید محمدخالد غفاری با بیان اینکه دستور تحلیلی فارسی کتابی آموزشی در این زمینه است، افزود: با توجه به اهمیت سادگی در آموزش در این کتاب سعی بر بیان مطالب به شیوه ساده و قابل فهم شده است.
به گزارش ایرنا، در طول 6 روز برگزاری این نمایشگاه، در مجموع هشت کتاب رونمایی می شود که تمامی آنها توسط نویسندگان بومی کردستان به رشته تحریر درآمده است.
هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
همزمان با آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان از نویسندگان پیشکسوت کُرد همچون عبدالحمید حیرت سجادی، عطا نهایی، هاشم سلیمی، محمد علی کوشا، دکتر محمود ابراهیمی، قادر فتاح قاضی، آزاد برزنجی و بهرام ولدبیگی با اهدای هدایایی تجلیل و تقدیر شد.
بازدید کننده نمایشگاه می تواند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
دسته بندی های موضوعی شامل عمومی، دانشگاهی، کشاورزی، هنر، حقوقی، پزشکی، کمک آموزشی و زبان است که علاقه مندان می توانند در میان این بخش ها بدنبال کتاب های مدنظر خود بگردند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.