ماموستا اقبال بهمنی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاعران، نویسندگان و عالمان زیادی در این استان هستند که آثار و تالیفات زیادی داشته اند اما امروز برخی از این آثار بدست فراموشی سپرده شده است.
وی افزود: برپایی این نمایشگاه ها باعث می شود کتاب ها و آثار فراموش شده این افراد، احیا و در دسترس علاقمندان قرار گیرد تا زحمات و تلاش های علما و اندیشمندان در تالیف و تدوین کتاب توسط نسل جوان دیده شود.
ماموستا بهمنی با بیان اینکه هر جامعه ای که مطالعه در آن گسترش پیدا کند به پیشرفت و توسعه دست می یاید، تاکید کرد: باید تلاش شود فرهنگ مطالعه در جامعه امروز که تا حدودی کمرنگ شده، ترویج پیدا کند.
وی یادآور شد: امروز بواسطه وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، مطالعه کتاب بخصوص در میان جوانان تا حد زیادی کاهش یافته و جوانان به جای خرید کتاب به دانلود مطالب مورد نظر خود از شبکه های اجتماعی بسنده می کنند.
این روحانی اهل سنت با بیان اینکه مردم در جوامع کشورهای پیشرفته هیچگاه از خرید و مطالعه کتاب غافل نبودند، گفت: در دست گرفتن کتاب خود برکت به همراه دارد و فضای مجازی نمی تواند به اندازه مطالعه کتاب جوابگوی نیازهای انسان باشد.
ماموستا بهمنی با بیان اینکه هر فردی باید بتواند حداقل یک ساعت در شبانه روز مطالعه داشته باشد افزود: گلم اول در این راستا برنامه ریزی برای مطالعه است چون بدون برنامه ریزی هیچ نتیجه ای در بر ندارد.
ماموستا بهمنی در ادامه به برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه امسال نسبت به دوره های گذشته هم از لحاظ کیفیت غرفه ها و هم استقبال مردم بسیار بهتر است.
وی افزود: نمایشگاه کتاب در استان، دوره های گذشته بسیار ضعیف بود اما امسال حضور ناشران و انتشارات برجسته داخلی و خارجی باعث شده تحولی اساسی و فرهنگی در شهر سنندج و استان کردستان بواسطه این نمایشگاه بوجود آید.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که بخاطر محدودیت مکانی، 338 ناشر فرصت حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان را پیدا کردند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.