به گزارش خبرنگار ایرنا، این پنج غرفه شامل مبتکر روشن های نوین محاسبات ذهنی و تقویت حافظه، ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان، ایستگاه رایگان نقاشی برای کودکان، ایستگاه گریم به نفع بیماران سرطانی و غرفه خبرگزاری ایرنا است که در دل 230 غرفه موجود در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان مورد توجه بازدید کنندگان است.
این پنج غرفه که در جاهای مختلف نمایشگاه جانمایی شده و فعالیت خود را همزمان با آغاز به کار نمایشگاه شروع کرده اند، نشانه توجه مسئولان نمایشگاه به سنین مختلف، مطالبات، خواسته ها و نیاز مخاطبان است.
غرفه ایی که بر سر درب آن با بنری بزرگ عنوان دومین سوپر مغز جهان، سلطان سرزمین اعداد استاد علی بیات موحد نوشته شده هر بیننده ای را کنجکاو به بازدید از این غرفه می کند.
این استاد بزرگ اعداد در خصوص اهدافش برای حضور در نمایشگاه می گوید: حضورم در این نمایشگاه برای شناسایی و کشف استعدادهای استان کردستان برای حضور در مسابقات جهانی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان از فکر کردن فراری هستند، افزود: هدف او تقویت حافظ و آموزش فکر کردن به نسل های امروز است.
از دیگر غرفه های قابل توجه در این نمایشگاه غرفه ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان است که ایجاد این غرفه بیانگر اهمیت این کنگره برای استان در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.
این غرفه با کتاب های زندگی نامه شهدای استان تزیین شد که فرصتی مناسب برای آشنایی مردم با سیر و راه زندگی شهدای استان کردستان فراهم کرده است.
غرفه ایستگاه آموزش نقاشی رایگان برای کودکان از دیگر ابتکارات این نمایشگاه است که با هدف توجه نهادینه شدن هنر در نسل های آینده ایجاد شده است.
در این غرفه مربیان با اشتیاق فراوان از کودکان استقبال کرده و راه های بهتر شدن هنر نقاشی در کودکان را به آنها آموزش می دهند.
اما این نمایشگاه با ایجاد غرفه گریم بر روی صورت کودکان به فکر کمک به کودکان سرطانی نیز بوده است و قرار است مبلغ جمع آوری شده از این راه به نفع کودکان سرطانی هزینه شود که این گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ بخشش و نوع دوستی است.
این غرفه که توسط گروه تئاتر تیک اداره می شود شور خاصی در نمایشگاه ایجاد کرده بطوریکه افراد زیادی در نمایشگاه با گریم صورت به شکل حیوانات مختلف دیده می شوند.
آخرین غرفه از این پنج غرفه متفاوت مربوط به غرفه خبرگزاری ایرنا است که تداعی گر توجه مسئولان به عرصه رسانه و اهمیت انکار ناپذیر رسانه در جهان امروز است.
برپایی غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب کردستان نیز مورد استقبال مسئولان و توجه مردم به این رسانه ملی شده است و حضور مسئولان در این غرفه و انجام مصاحبه با خبرنگاران فرصتی را برای بیان عملکرد و دستاوردهای مدیران اجرایی در بخش های مختلف فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و اقلیم کردستان عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.