محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان اظهار کرد: تیراژ کتاب ها نسبت به سال های گذشته در کشورمان بسیار کمتر شده و این نشان از کاهش توجه مردم به کتاب و کتابخوانی دارد.
وی با بیان اینکه آمار تیراژ برخی کتاب ها از پنج هزار به 500 نسخه کاهش یافته است، افزود: این در حالی است که تعداد دانشجویان و دانشگاه ها در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و کاهش تیراژ کتاب قابل قبول نیست.
فرماندار سنندج عامل اصلی کاهش مطالعه بویژه در بین نسل جوان را حضور در فضای مجازی اعلام کرد و یادآور شد: باید فرهنگ کاهش استفاده از فضای مجازی و افزایش مطالعه کتاب را در جامعه گسترش دهیم.
زارعی به برگزاری نمایشگاه کتاب در سنندج اشاره و تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند نقش مهمی در فرهنگ کتابخوانی داشته باشد چرا که آشنایی مردم با عناوین و موضوعات جدید، آنان را به خرید و مطالعه کتاب تشویق می کند.
وی همچنین از ناشران خواست با تخفیف در فروش کتاب، به رونق کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کنند.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر فرصت حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان را یافتند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.