مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب کردستان می گوید: بر روی سامانه ثبت نام موسسه نمایشگاه ها، تمامی ناشران حین ثبت نام، شناسنامه و اطلاعات کتاب های خود را نیز ثبت کرده اند و اطلاعات ناشرانی که برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند، در این سامانه بارگذاری می شود.
سید علی بخارایی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازدید کننده نمایشگاه می تواند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
وی گفت: دسته بندی های موضوعی شامل عمومی، دانشگاهی، کشاورزی، هنر، حقوقی، پزشکی، کمک آموزشی و زبان است که علاقه مندان می توانند در میان این بخش ها بدنبال کتاب های مدنظر خود بگردند.
بخارایی زاده اضافه کرد: در بخش بانک های اطلاعاتی و در قسمت کتب با انتخاب نمایشگاه کردستان می توان برای یافتن کتاب ها چه از طریق نام نویسنده، موضوع، ناشر، مترجم و شیوه های دیگر اقدام کرد.
نماینده موسسه نمایشگاه های فرهنگی افزود: این جستجوها از طریق نرم افزار بر روی گوشی های همراه هم امکان پذیر است که مراجعه کنندگان به نمایشگاه می توانند آن را از طریق سایت یا حین حضور در نمایشگاه با استفاده از کیو آرکُد یافته و دانلود کنند.
بخارایی زاده با اشاره به دیگر تمهیدات موسسه نمایشگاه های فرهنگی برای برگزاری این نمایشگاه یادآور شد: هیچ ناشری برای غرفه هزینه ای نمی دهد ضمن اینکه 20 درصد یارانه از طریق دولت برای خرید به مراجعه کنندگان ارائه می شود.
وی تاکید کرد: چهار میلیارد ریال بُن خرید کتاب برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است و علاوه بر این خود ناشران هم دست کم 10 درصد تخفیف می دهند که برخی از ناشران تخفیف های بیشتری هم در نظر می گیرند.
وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه کتاب همیشه هماهنگی های لازم برای مشخص شدن یک محل اسکان هم برای ناشران انجام می شود که بیشتر مواقع رایگان است.
به گفته وی، از محل اسکان ناشران به نمایشگاه سرویس رایگان نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نظر گرفته شده و سه دستگاه اتوبوس برای این منظور اختصاص داده شده است.
وی تاکید کرد: همه این خدمات در واقع زحماتی است که مسئولین استان متحمل شده اند.
بخارایی زاده ویژگی خاص و بارز در استان کردستان که به رونق نمایشگاه کمک کرده است را فرهیختگی مردم و همچنین هیجانی دانست که برای خرید کتاب از سوی مردمان این دیار دیده می شود.
وی با اشاره به استقبال از نمایشگاه قبلی کتاب در کردستان گفت: استقبال ناشران کشوری برای حضور در نمایشگاه کردستان نشان از این دارد که استقبال از کتاب در این استان ویژه است.
وی افزود: تبلیغات برای نمایشگاه کتاب در سطح شهر مناسب بود و نشان داد استقبال مردم از این نمایشگاه خوب است که این کار مسئولان را تشویق به اطلاع رسانی بیشتری کرده است.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.