به گزارش ایرنا، علی اکبر گرجی مازندرانی روز پنجشنبه در همایش ملی حقوق شهروندی، مبانی و مصادیق و الزامات در نظام ایران اسلامی در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز با بیان اینکه انزواگرایی محصول دورشدن از مناسبات شهروندی است، اظهار کرد: توانمندسازی شهروندان در جامعه باعث امیدواری می شود و انسان امیدوار و سازندگی محصول مناسبات شهروندی است.
وی با بیان اینکه باید از شهروند گرایی به تمدن سازی برسیم، افزود: اگر حقوق شهروندی در ایران اسلامی بارور شود، تمدن بزرگ ایران اسلامی در کمتر از 20 سال تحقق خواهد یافت.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حقوق شهروندی به مرور تکامل خواهد یافت، حق دسترسی به فضای مجازی و سرعت بدون محدودیت به اینترنت را از حقوق جدید شهروندی برشمرد.
فرماندار سقز هم در این همایش با بیان اینکه، دانایی محوری از رمزهای تحقق حقوق شهروندی است، گفت: حقوق شهروندی باید در مراکز دانشگاهی و آموزشی تدریس شود.
علی اکبر ورمقانی با اشاره به برخی از مبانی و مصادیق و الزامات حقوق در نظام ایران اسلامی اضافه کرد: ایرانیان از بنیانگذاران حقوق بشر و شهروندی در جهان بوده اند.
وی یادآور شد: از افتخارات دولت تدبیر و امید، تدوین و انتشار حقوق شهروندی است که باید زمینه اجرای آن توسط قوای سه گانه، مردم، رسانه ها و بخش خصوصی فراهم شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان هم در سخنانی گفت: عدم آشنایی مردم با حقوق شهروندی از مشکلات اصلی جامعه است.
محمد کیانی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش حقوق شهروندی در این دانشگاه اظهار کرد: موضوع این همایش، مساله محور و کاربردی و هوشمندانه انتخاب شده است
وی یادآور شد: شهروند در نظام اسلامی، دارای جایگاهی ارزشمند است و توجه به کرامت انسانی به عنوان یکی از اصل های مهم حقوق شهروندی در قرآن بصورت ویژه به آن تاکید شده است.
آزاد فلاحی دبیر علمی همایش حقوق شهروندی هم با بیان اینکه از 68 مقاله ارسال شده به دبیرخانه، 58 مقاله به مرحله داوری راه پیدا کرد، افزود: 9 مقاله امروز به صورت سخنرانی ارائه می شود.
سخنرانی افشین عبدالهی از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان و ارائه مقاله توسط 9 نفر از محققان با محور دسترسی آزاد به اطلاعات، ضرورت توجه به اخلاق حرفه روزنامه نگاری برای تحقق و استیفای حقوق شهروندی، تساهل دینی و حقوق شهروندی از دیگر برنامه های این همایش است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز دارای 1600 تا 1700 دانشجو و 65 رشته تحصیلی با 41 نفر عضو هیات علمی دارد.
شهرستان سقز با 226 هزار نفر جمعیت در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.