خالد جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در روز گذشته حدود 130 میلیارد ریال از خسارت وارد شده به محصول گندم به حساب بهره برداران واریز شده است اظهار کرد: با احتساب 60 میلیارد ریالی که پیشتر واریز شده بود اکنون مبلغ کل واریزی به 180 میلیارد ریال رسیده است.
به گفته وی، با پیگیری های جهادکشاورزی و صندوق بیمه بانک کشاورزی، هم اکنون 100 درصد غرامت بیمه گندم دیم و 80 درصد غرامت گندم آبی مربوط به سال زراعی گذشته (96 - 95) به حساب بیمه گذاران خسارت دیده واریز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در سال زراعی گذشته بر اساس بررسی های انجام شده میزان خسارت وارده به اراضی زراعی 210 میلیارد ریال و به باغات 110 میلیارد ریال برآورد شده است.
جعفری با بیان اینکه بیمه محصولات زراعی در سال زراعی جاری (97 - 96) تا 10 اسفند تمدید شده است افزود: تا اکنون استان کردستان با 211 هزار و 708 هکتار بیمه زراعی رتبه اول بیمه گندم دیم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی است که از این میزان ۱۲۰ هزار هکتار آبی است و از میزان کل اراضی آبی نیز حدود ۴۸ هزار هکتار باغ است.
۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن میزان تولید سالیانه محصولات کشاورزی استان کردستان است که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی است و باقی نیز مربوط به زراعت است.
عمده محصول تولید زراعی این استان مربوط به گندم با حدود ۸۰۰ هزار تُن است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.
هر سال بیش از 550 هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم می رود.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.