به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمدحسین مختاری روز چهارشنبه در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی افزود: دین متعلق به زمان خاصی نیست و مخاطب آموزه های وحدانی اسلام فکرت انسان است.
وی اضافه کرد: امروز اسلام هم از جانب دشمنان قسم خورده آن همچون استکبار جهانی و هم از طرف گروهک هایی که تفسیرهای نابخردانه و غیرمنطقی از متون اسلامی دارند مورد هجمه واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه اسلام همواره مورد هجمه بوده است، گفت: همیشه افرادی بوده اند که به دنبال حذف اعتقاد دینی و معنوی از اذهان عمومی بشر باشند و به دنبال تحریف اسلام راستین برآمده اند.
حجت الاسلام مختاری افزود: رسالت و ماموریتی که عالمان دین در این راستا دارند آگاهی بخشی به جامعه به ویژه نسل جوان است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به نقش بی نظیری که اسلام برای همه پیروان خود قائل است تاکید کرد: همبستگی، اتحاد، یکپارچگی و روابط همدلانه ای که بین همه عالمان دینی وجود دارد می تواند در شکل گیری امت واحده اسلامی نقش آفرین باشد.
وی اضافه کرد: امروز برخی مسلمانان به جای عمل به قرآن و بیعت با برادران مسلمان خود با غیرمسلمانان و کفار بیعت می کنند.
وی گفت: روزانه میلیون ها جلد نسخه قرآن کریم در جهان اسلام چاپ می شود اما در عمل به قرآن میان مسلمانان ضعیف عمل شده است.
حجت الاسلام مختاری افزود: همواره به تعداد حافظان قرآن کریم افزوده می شود اما از محافظان قرآن و آموزه های دینی در دنیا خبری نیست.
وی تاکید کرد: در این زمینه نقش علما، روحانیون در پیاده سازی آموزه های وحیانی و آگهی بخشی به جامعه پر رنگ می شود و باید با تمام توان در این زمینه تلاش نمایند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.