به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بانه افزود: اجرای این طرح مستلزم همکاری و کمک سرمایه گذاران فعال در حوزه اقتصادی این شهرستان است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح پیله وری خالی از اشکال نیست، تاکید کرد: تلاش می کنیم بعد از آغاز اجرای طرح، مشکلات را بومی سازی و برای رفع آن اقدام کنیم.
فلاحی اختیارات خود را درباره تصمیمات در موضوع پیله وری محدود خواند و گفت: ما تابع تصیمات هیات دولت هستیم اما زمان اجرای این طرح تغییراتی در آن اعمال می کنیم.
فرماندار بانه به اعتراض کسبه این شهر اشاره و تاکید کرد: این مسائل سیاسی نبوده و مشکلات موجود با تعامل و گفت و گو رفع می شود.
فلاحی اضافه کرد: به زودی جلسه ای با حضور استاندار و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بانه برای رفع مشکلات آنان برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی بانه اشاره کرد و گفت: تراکنش و گردش مالی بانکی در این شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است؛ بنابراین باید از این موقعیت برای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد بانه بهره برد.
فعالان اقتصادی نیز در این نشست خواستار یافتن راهی برای ورود کالاها از مرز به این شهرستان، توجه به خواسته مردم و روشنگری در زمینه چگونگی اجرای طرح گمرک، شدند.
استان کردستان با کشور عراق 227 کیلومتر مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز پنج معبر پیله وری ایجاد شده بود که در طرح آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه های غیررسمی و موقت مرزی چهار مورد از این معابر شامل معابر گله سور و هنگ ژال بانه، معابر خانم شیخان و پیران مریوان و مله خورد سروآباد مورد توجه قرار گرفته است.
هیات دولت با تصویب آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه های غیررسمی و موقت مرزی بدنبال تسهیل رفع مشکلات این افراد در عمق 20 کیلومتری مرزها است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 242 کیلومتری شمال غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.