رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طی شش سال اخیر 6 هزار و 700 دانش آموز دیر آموز با بهره گیری از خدمات سنجش آموزش و پرورش استثنایی استان در مدارس عادی دوره ابتدایی به تحصیل پرداخته اند.

به گزارش ایلنا، خلیل رنجبر در بازدید از کارگاه تخصصی آموزشی ویژه معلمان پذیرای دانش آموزان دیر آموز، گفت: در سال جاری با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی در سطح استان به بیش از سه هزار و 300 نفر از معلمان و اولیاء دانش آموزان دیر آموز آموزش‌های لازم ارائه شده است.

رنجبر با بیان اینکه کودکان دیرآموز بیشتر در حیطه مهارت های تحصیلی دارای عملکردی محدودتر و ضعیف‌تر از همسالان خود هستند و تحصیل در مدارس عادی حق آنان است، افزود: در طی سال جاری 23 کلاس جبرانی و مداخله بهنگام در طرح پیش دبستانی با پوشش 220 نفر در استان برگزار شده است که پیش‌بینی می‌شود تعداد این کلاس ها در سال آتی به 25 کلاس با پوشش 350 نفر افزایش یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند که برای اجرایی شدن این مسئله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهرمند شوند، که آموزش تلفیقی یکی از روش‌های تحقق این مهم برای دانش‌آموزان عادی و با نیازهای ویژه بشمار می آید.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 218 دانش آموز دیر آموز در سطح استان به صورت تلفیقی – فراگیر از خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند شدند که از این تعداد 152 نفر موفق به گذراندن دوره شدند، 46 نفر نیاز به خدمات جبرانی و 20 نفر نیز نیاز به ارزیابی مجدد داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.