خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل تلفیقی - فراگیر، کم توان ذهنی و دیر آموز هستند، اظهار کرد: 6 هزار و 700 نفر از این دانش آموزان با نیازهای ویژه استان دیرآموز هعستند که در مدارس عادی دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
وی افزود: همچنین یک هزار و 960 نفر نیز در بخش تلفیقی - فراگیر شامل دانش آموزان نابینا، ناشنوا، کم بینا، کم شنوا، جسمی حرکتی و اختلالات یادگیری هستند و در مدارس عادی تحصیل کرده و از ما خدمات لازم را دریافت می کنند.
به گفته وی، یک هزار و 320 نفر از این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه استان را کم توانان ذهنی تشکیل می دهند که در 48 مدرسه ویژه مشغول به تحصیل هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه به خدمات ارائه شده به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی به بیش از سه هزار و 300 نفر از معلمان و اولیای دانش آموزان دیر آموز آموزش های لازم ارائه شد.
رنجبر تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری همچنین 23 کلاس جبرانی و مداخله به هنگام در طرح پیش دبستانی با پوشش 220 نفر در استان برگزار شد و پیش بینی می شود تعداد این کلاس ها در سال تحصیلی آینده به 25 کلاس با پوشش 350 نفر افزایش یابد.
وی یادآور شد: کودکان دیر آموز بیشتر در حیطه مهارت های تحصیلی دارای عملکردی محدود و ضعیف تر از همسالان خود هستند و تحصیل در مدارس عادی حق آنان است.
وی اضافه کرد: کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند و برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهرمند شوند که آموزش تلفیقی یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای ویژه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته 218 دانش آموز دیرآموز در سطح استان به صورت تلفیقی - فراگیر از خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند شدند که از این تعداد، 152 نفر موفق به گذراندن دوره شدند، 46 نفر نیاز به خدمات جبرانی و 20 نفر نیز نیاز به ارزیابی مجدد داشتند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.