به گزارش ایرنا، جبار احمدپور روز شنبه در اولین جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزی و روستاییان در کامیاران با اشاره به اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری با سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه و 70 سال سن می توانند درخواست بازنشستگی پیش از موعد کنند، اظهار کرد: این صندوق تاکنون 129 مورد حکم بازنشستگی در کامیاران صادر کرده است.
وی میانگین درصد جذب این صندوق در استان کردستان را 36 درصد اعلام کرد و افزود: شهرستان کامیاران با جذب چهار هزار و 472 نفر فاصله زیادی با میانگین استانی دارد.
احمدپور با اشاره به اینکه جامعه مشمول در استان کردستان 138 هزار نفر است، تاکید کرد: تاکنون بیش از 47 هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته است.
وی غیر دولتی تصور کردن این بیمه از سوی جامعه را بزرگترین دلیل عدم رغبت مردم برای استفاده از آن دانست و یادآور شد: این بیمه کاملا دولتی و بعنوان برادر کوچک سازمان تامین اجتماعی از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام وظیفه می کند.
احمدپور گفت: این صندوق در کنار سازمان تامین اجتماعی متولی بیمه کردن ساکنان روستاهای کشور، کشاورزانی که در شهرها ساکن هستند ولی به امر کشاورزی اشتغال دارند و همچنین ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.
وی در خصوص خدمات این صندوق بیمه اجتماعی اضافه کرد: ارائه مستمری از کار افتادگی به بیمه شدگان، پرداخت مستمری به بازماندگان بیمه شدگان متوفی، پرداخت مستمری پیری یا بازنشستگی و بازنشستگی های پیش از موعد از مهمترین خدمات و مزایای این صندوق است.
در ادامه 37 حکم صادره بازنشستگی توسط این صندوق در سال جاری که 9 مورد آن متوفی، 8 مورد از کار افتادگی و 20 مورد بازنشستگی پیش از موعد بود به بازنشستگان کامیارانی اهدا شد.
این صندوق در سال 1383 تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت که 42 هزار نفر آن در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.