به گزارش ایرنا، محمد دره وزمی روز یکشنبه در چهارمین جلسه کمیته بررسی و صدور مجوز نمایشگاه در استان اظهار کرد: اولویت اصلی این سازمان در زمینه برگزاری نمایشگاه ها، جمع آوری و جلوگیری از برپایی نمایشگاه های بدون مجوز، تمرکز نمایشگاه های مرکز استان در محل نمایشگاه های بین المللی و ساماندهی مجوز برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی است.
به گفته وی، در هر جامعه برای مقابله با فساد لاجرم باید به نظم و انضباط روی آورد که برای رسیدن به این هدف و بهره گیری از ظرفیت نمایشگاه ها در جهت توسعه اقتصادی استان، نظام مند کردن نمایشگاه ها را در دستور کار قرار داده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: رسالت اصلی نمایشگاه ها باید توسعه بنگاه های تولیدی و خدماتی، صادرات، معرفی تکنولوژی های جدید و برتر، جذب گردشگران و گام برداشتن در توسعه همه جانبه استان باشد.
دره وزی تاکید کرد: اگر شرکت های مجری در برگزاری نمایشگاه تنها به انتفاع خود اکتفا کنند این باعث می شود نقش این صنعت در توسعه کردستان به بیراهه برود لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت از اهرم های قانونی برای جلوگیری از این رویه استفاده می کند.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در کردستان باید منطبق بر واقعیات استان باشد لذا در برگزاری نمایشگاه های تخصصی نباید به تغییر گروه کالایی و برگزاری بی کیفیت نمایشگاه اقدام شود.
وی اضافه کرد: شرکت های مجری برگزاری نمایشگاه باید با اقدام درست و حرکت در راستای بازاریابی برای خدمات و کالاهای تولیدی استان، جذب شرکت های قوی و مطرح کشور و استفاده از علم روز در جهت هر چه پر بار تر برگزار کردن نمایشگاه ها اقدام کنند.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
/9102/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.