معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی کشور است، گفت: زمینه خودکفایی شکر در کشور فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی در سنندج، افزود: بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی در داخل تولید می شود و این بیانگر تامین امنیت غذایی کشور است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیار اقلیمی از جمله کاهش بارندگی و افزایش درجه حرارت، در حال حاضر هیچ مشکلی در عرصه تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توانایی بالای کشاورزان و خدمتگزاران در بخش خدمات موجب تولید پایدار و مستمر خواهد شد، گفت: بر این اساس کنترل تولید در دستور کار ما قرار گرفته است.

کشاورز، توجه به بهره وری آب را از دیگر رویکردهای ارزشمند در بخش کشاورزی کشور بیان کرد و گفت: هر سال باید بهره وری آب در بخش کشاورزی 6 درصد افزایش یابد و تاکنون از شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون 21 درصد بهره وری آب در بخش کشاورزی رشد کرده است.

وی تصریح کرد: باید استفاده از آب در بخش کشاورزی مدیریت شود تا برای تولید محصولات کشاورزی آب کمتری استفاده شود.

کشاورز با بیان اینکه با وجود بحران آب و محدودیت های فراوان کماکان در گندم خودکفا هستیم، افزود: با توجه به تولید یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن شکر برای سال ۹۷ نیازی به واردات شکر نداریم.

کشاورز به مشکلات عمده بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: پایین بودن بهره‌وری و استفاده نکردن از تکنولوژی دو مشکل بزرگ در کشاورزی کشور است.

وی بهره‌وری را کلید توسعه دانست و افزود: تکنولوژی در کشاورزی، مدیریت فنی یافته‌های جدید و سرمایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.