به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه این استان اظهار کرد: بخش کشاورزی کردستان دارای قابلیت های و توانمندی های زیادی است و می تواند در بحث اشتغال و سرمایه گذاری موثر باشد.
وی با اشاره به افزایش تخصیص سهم آب بیشتر به بخش کشاورزی افزود: در بحث حق آبه کردستانی‌ها تمام سعی خود را برای احقاق حق مردم به کار خواهیم گرفت البته تمام ارکان دولت را نسبت به این موضوع مهم حساس کرده‌ایم.
مرادنیا تاکید کرد: سهم تخصیص آب‌های مرزی استان به ٢١ هزار هکتار افزایش یافته اما باید به این مهم توجه کرد که موضوع آب در استان به خوبی مدیریت شود.
استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به استان، هنوز نتوانسته‌ایم میزان قابل توجهی از تسهیلات بخش اشتغال پایدار روستایی را در حوزه کشاورزی جذب کنیم.
وی اضافه کرد: باید در کردستان بسوی ارزش افزوده و درآمد بیشتر در حوزه کشاورزی حرکت کنیم و با استفاده از شیوه‌ های نوین کشاورزی نقش بیشتری را در اقتصاد استان و کشور داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی برگزار شد، از 9 کشاورز نمونه کشوری و 30 کشاورز نمونه استانی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد، استان کردستان با کسب 9 رتبه کشاورز نمونه ملی جایگاه سوم کشور را امسال به خود اختصاص داد.
در این آیین از برهان مندمی در رشته کارخانه نمونه تولید خوراک طیور، علیرضا نعمتی در رشته صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی، فرزاد سروش در رشته بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک و کشاورزی حفاظتی تجلیل شد.
همچنین از حمید مبارکی بهره بردار نمونه سیستم آبیاری بارانی (سنتر)، سیدحسین رحیمی در رشته تولید گندم دیم در اقلیم سرد، محمدرضا خالدیان در رشته تولید کننده نمونه کلزا در اقلیم سرد، زاهد شیرزاد در رشته تولید کننده نمونه جو آبی در اقلیم سرد، فرزاد مرادی مسئول نمونه مرکز جهاد کشاورزی و منصور پرهون بهره بردار نمونه اراضی واگذاری به عنوان نمونه ملی بخش کشاورزی تجلیل شد.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است به طوری که سالانه حدود 2 میلیون 400 هزار تن انوع محصولات کشاورزی در آن تولید می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.